Listar por tema "Knowledge management"
Mostrando ítems 1-12 de 12
-
Beyond knowledge integration barriers in ERP implementations: An institutional approach
(University of Zagreb, 2018)Acceso abiertoThe objective of the article is to go beyond the knowledge integration barriers in ERP implementations by analyzing structural, technological, intellectual and socioemotional barriers that appear during an ERP implementation ... -
Configurations of knowledge management practices, innovation, and performance: Exploring firms from Brazil
(World Scientific, 2021)Acceso restringidoThis paper identifies the profiles of Brazilian firms according to their use of knowledge management (KM) practices, and then compares both innovative performance and organisational performance among these profiles. It ... -
Desempeño exportador de las KIBS desde una perspectiva de innovación, digitalización y bases de conocimiento diferenciado: evidencias desde Perú
(Servicio Central Publicaciones. Gobierno vasco, 2022)Acceso abiertoEl estudio analiza el desempeño exportador de las KIBS peruanas en términos de su digitalización, resultados de innovación y bases de conocimiento diferenciado por subsectores KIBS (tecnológicos, profesionales y creativos). ... -
Determination of Optimal Leadership Styles through Knowledge Management: A Case from the Automotive Industry
(World Scientific, 2021)Acceso restringidoThis study proposed a model to examine the impact of various leadership styles on knowledge management. This case study identified the best leadership style, which can affect the key factors of the knowledge management ... -
La gestión del conocimiento en el siglo XXI
(Universidad de Lima, 2014)Acceso abiertoEn el mundo existe un desarrollo espectacular en la gestión del conocimiento, por ejemplo las conferencias IC3K; además, el prestigioso Massachusetts Institute of Technology cuenta con el MIT Center for Collective Intelligence ... -
Gestión del intelecto profesional: cómo sacar el máximo provecho para administrar el conocimiento y generar valor
(Universidad de Lima, 2018)Acceso abiertoHoy en día, las organizaciones se enfrentan a uno de los retos más importantes: aprender a dirigir el conocimiento con el fin de crear valor en la sociedad económica y generar una proporción de valor cada vez mayor al de ... -
Implementación ágil de procesos y gestión del conocimiento
(Universidad de Lima, 2018)Acceso abiertoLa empresa es una cadena hotelera de capital netamente peruano, la cual cuenta con 20 hoteles distribuidos a lo largo del circuito turístico peruano. El alcance del proyecto fue la implementación de procesos y la ... -
La importancia de la gestión del conocimiento
(Plastic Concept, 2017)Acceso abiertoLa gestión del conocimiento es la capacidad que tienen las organizaciones para adquirir, adoptar, transformar, compartir y aplicar conocimiento, estas acciones se desarrollan en un modelo dinámico al interior y exterior ... -
Knowledge management practices and green innovation in SMES: the role of environmental awareness towards environmental sustainability
(Emerald Publishing Limited, 2023)Acceso restringidoPurpose: The purpose of this study is to examine the impact of knowledge management dimensions (i.e. knowledge acquisition, knowledge dissemination and knowledge responsiveness) on green innovation. The study also seeks ... -
Quality Management, Knowledge Creation, and Innovation Performance: Insights from Ecuador
(Taylor & Francis Group, 2023)Acceso restringidoThis paper aims to analyze the relationship between quality management, knowledge management, and innovative performance, and their impact on organizational performance in an emerging country. A sample of 349 Ecuadorian ... -
Revisión de la literatura de las técnicas y métodos de medición del Capital Intelectual
(Universidad del Cono Sur de las Américas, 2018)Acceso abiertoLa presente investigación revisa el estado del arte de las técnicas y métodos de medición del Capital Intelectual existentes hasta el 2015, examinando la literatura vinculada para establecer una clasificación a partir de ... -
The Contribution of Knowledge Management Practices for Developing Dynamic Capabilities: Exploring Routines in the Services Sector
(Routledge, 2022)Acceso restringidoThe purpose of this manuscript is to identify the contribution of knowledge management practices for developing dynamic capabilities in a service sector company. For this case study, the dataset comprised ten interviews ...