Listar Licenciatura por categoría / sub categoría "Ciencias empresariales / Negocios internacionales"
Mostrando ítems 1-20 de 23
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Análisis del efecto de la capacidad de innovación de las empresas de software peruanas en su desarrollo exportador
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe objective of this thesis is to analyze the effect of the innovation capacity in the export development of the Peruvian software business sector, through the identification of the dimensions that confirm the positive ... -
El Big Data y su impacto en los financiamientos de comercio exterior de las pymes en el sector financiero peruano entre el 2011 y 2018
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoDue to the appearance of Big Data and the new techniques associated with the treatment and analysis of large databases in business management, the enterprises could make quick decisions in a context of uncertainty. The ... -
Calidad del servicio logístico de Serpost para las mypes de comercio electrónico internacional del sector joyería de Lima
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoExporting is one of the internationalization strategies that companies can apply to start their development in the international business. Precisely, micro and small companies in Peru have the "Exporta Fácil" program, which ... -
Caso de estudio: exportación al Reino Unido de vodka hecho con papa peruana
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoEl presente trabajo de investigación tiene como objetivo determinar la viabilidad de la exportación de vodka a base de papa peruana al mercado británico, en específico, a la ciudad de Londres. De ahí que, se seleccionó ... -
Caso de estudio: exportación de aceite de aguaje para el cuidado de la piel al mercado de Estados Unidos
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe beauty market is one of the most competitive in the United States with around $17.7 billion in annual revenue, of which 45% belongs to the skin care market. Within the skincare category, the essential oil market is ... -
Caso de estudio: exportación de saborizante natural a base de aguaje para el mercado chileno
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThis paper presents the business proposal for the export of a natural flavoring based on aguaje to the Chilean market. First, we have the current trends in the consumption of products with exotic flavors. Second, we have ... -
Caso de estudio: importación de sistemas fotovoltaicos en la construcción industrial de viviendas modulares
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe present work proposes and analyzes a business model for the construction sector through a construction company that provides housing to urbanization companies that work with the MiVivienda Fund. The economic growth of ... -
Caso de estudio: importación y comercialización de excavadoras en el mercado peruano
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe present work develops the commercial and marketing plan for the import proposal of excavators of Chinese origin carried out by a company dedicated to the import and distribution of construction machinery and equipment ... -
Caso de estudio: ioi’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoPalm oil is a highly competitive and continuously growing industry that has several established companies, among them is the IOI group “Industrial Oxygen Incorporated” of Malaysia, this is a multinational family business ... -
Caso de estudio: IOI’S global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe present case study analyzes the company IOI Corporation Berhard, an Asian family business founded in the 80s, which is mainly engaged in palm plantation and the production of palm oil and derivatives. This study presents ... -
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe IOI group company is a family business within the palm oil and derivatives industry, originating in Malaysia. In 2017, the company reached an international expansion, but at the same time, it went through several ... -
Caso de estudio: IOI’S global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoIn the present case to be developed, we are introduced to IOI Corporation Behard, a leading company in the production and marketing of “Refined Palm Oil” with Tariff Item: 15.11.00, a family business that was created with ... -
Caso de estudio: plan comercial y de marketing para potenciar las exportaciones de la empresa Artest S.A.C.
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoArtest SAC is a Peruvian company, founded in 2011 by Itala Testino, a renowned designer in the fashion world, who has been working in the haute couture sector with luxurious alpaca designs and garments with imported fabrics ... -
Determinantes de la diversificación de exportaciones en la Alianza del Pacífico 1980-2017 : un enfoque de cointegración de panel
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoEn economías con abundancia de recursos naturales ha tomado relevancia el estudio de políticas que promuevan la diversificación de exportaciones. En ese contexto, el presente estudio tiene como objetivo determinar los ... -
Exportación de barras de cereal en base a quinua blanca, arroz integral bañado en chocolate con castaña, endulzado con estevia natural sin gluten
(Universidad de Lima, 2017)Acceso abiertoEl estudio que se detallará a continuación tiene como finalidad evaluar la viabilidad comercial, operativa y financiera del siguiente proyecto: crear barras especialmente elaboradas para el mercado de destino teniendo el ... -
Exportación de harina de algarroba hacia Alemania
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoEl presente estudio demuestra la viabilidad, rentabilidad y desarrollo de un plan de negocio de exportación de harina de algarroba hacia Alemania, con el propósito de atender una creciente demanda de consumidores que buscan ... -
Impacto de la pandemia por coronavirus (COVID-19) en exportaciones de minerales desde Perú hacia China
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe context of this study will place us in the COVID-19 pandemic, where the impact on the export of minerals from Peru to China was analyzed. In this scenario, a comparison was made of how the export of minerals from Peru ... -
Influencia de la implementación del acuerdo de promoción comercial con Estados Unidos en los factores de comercialización en el sector farmacéutico peruano
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe Perú – United States Trade Promotion Agreement has brought multiple economic benefits after establishing relations with one of the most powerful countries worldwide. However, due to USA’s characteristic of being such ... -
La influencia del biocomercio en la cadena de valor de exportación de la nuez del Brasil entre los años 2012 y 2019
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe purpose of this research is to analyse the influence of BioTrade on the Brazilian nuts exports value chain between 2012 and 2019. A mixed research methodology were used, in which we made use of different numerical ... -
Perspectiva comercial en la internacionalización de mochilas de la marca PISAQ
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoEl objetivo del presente trabajo es proponer a exportar artículos de viaje como son mochilas, que se diferenciará de la competencia por el diseño con trazos de la cultura andina, su funcionalidad para acomodar los artículos ...