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Formación profesional dual como factor importante para la productividad laboral
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoLa presente investigación titulada: Formación dual como factor importante para la productividad laboral, tiene como objetivo determinar la influencia de la formación dual en la productividad laboral en empresas del sector ... -
Estrategias para mejorar la competitividad y aumentar la rentabilidad de los grifos Valex S.R.L en independencia y Huaraz durante el periodo 2020-2025
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoEsta investigación tiene como objetivo aplicar las estrategias más eficientes para aumentar la rentabilidad y mejorar la ventaja competitiva de los grifos Valex S.R.L. El enfoque es cuantitativo porque “se basa en el acopio ... -
Análisis e implementación de la fidelización de clientes mediante la aplicación de inbound marketing y CRM del centro de entrenamiento funcional RG Fitness
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThis research’s suggests to demonstrate the increase in the percentage of customer satisfaction based on the use of inbound marketing techniques to draw and increase the number of customers (to draw the target audience of ... -
El disco de vinilo en lima: factores de éxito en el relanzamiento de un producto antiguo en la era digital
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoIn the following research work, the four most important factors thoroughly analyzed so that an old product can be relaunched at a different time and succeed. For this, a survey was applied in which 50 people dedicated to ... -
La responsabilidad social y su efecto en la estrategia competitiva del grupo MAXILU
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThe present work is based on the analysis made by the MAXILU group that operate in the hydrocarbons sales sector and hydrocarbons transport sector. This performance was measured between 2018 and 2019 without the use of ... -
Viabilidad de un aplicativo para conectar los agentes del mercado de cursos de educación continua de artes escénicas en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoLa presente investigación explora el impacto de diferentes actores dentro del mercado de la enseñanza de cursos de artes escénicas. Bajo esta premisa se intenta comunicar que implican las artes escénicas desde ... -
Análisis de las estrategias digitales en Instagram que influyen en la decisión de compra de los consumidores menores de 30 años que solicitan comida por delivery en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe general objective of this research is to determine how digital strategies on Instagram influence the purchase decision of consumers under 30 years of age who request food for delivery in Metropolitan Lima. The type of ... -
La influencia de la marca Starbucks en la percepción del valor del producto
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis research study aims to determine the influence of the Starbucks brand on the consumers perceived value of the product. In addition, it is intended to describe the brand identity that Starbucks transmits to its consumers ... -
Análisis estratégico hacia el posicionamiento en el mercado de productos saludables proteicos en Lima Metropolitana. Caso Moringa
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis study analyzes the factors that influence the market for healthy products in Metropolitan Lima, proposing alternatives to achieve a strategic position through Porter's forces applied to the moringa, which is a tree ... -
Factores de éxito en el posicionamiento de una App de servicios para el hogar
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe objective of the research was to know if there was a correlation between the chosen success factors such as: branding, customer experience and advertising with respect to the positioning of a home services App. The ... -
Programa de gestión para reducir la tasa de desactivaciones corporativas por portabilidad en Entel Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis work was based on the analysis of a well-known company within the Peruvian telecommunications industry: Entel Peru. The center of the study was the corporate client segment. It is known that this segment represents ... -
Estudio de la transformación digital para la generación de ventajas competitivas en el desarrollo de las fintech ubicadas en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoNow a days, it can be seen how the traditional financial system in Peru (referring to banking, finance companies, EDPYMES, among others) has not been able to evolve at the pace of digital technologies, presenting itself ... -
Influencia del estrés laboral en el desempeño de los trabajadores de la empresa constructora T&T Arquitectos SAC
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe objective of this research work was to determine the relationship between stress and work performance of the workers of the Company T&T Arquitectos SAC, which was formulated based on the general problem How does work ... -
Estudio comparativo sobre la satisfacción laboral entre empleados de planilla y empleados de intermediación laboral (in-plants) en dos empresas farmacéuticas multinacionales en Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoCurrently, companies face various challenges of globalization, such as optimizing their processes, improving productivity, better time and work management, among others, so that their benefits are increasing. That is why ... -
Estrategia de asociatividad para la comercialización de cacao en los distritos de Lamas y Chazuta de la región de San Martín
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe associativity as a development mechanism to improve the lifestyle of farmers is a strategy that not only benefits this economic group, but also the community as a whole. This research aims to document the benefits of ... -
La inserción laboral de personas con discapacidad y su influencia en la imagen corporativa de las tiendas por departamento
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoSince 2012, approximately many retailers have implemented job placement programs for people with disabilities. Also, with the Law 29973 that came into force in December 2012, these practices have been strengthened and ... -
Análisis de factores para aumentar la eficacia de los convenios sociales entre las pequeñas compañías mineras formales y sus comunidades vinculadas en el Perú
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoIn this research, a study will be carried out on the problem of putting into operation social agreements between small mining companies and their related communities. A mixed investigation will be carried out in which the ... -
¿De qué manera podrían las empresas del segmento B2B incrementar la efectividad de sus acciones de comunicación y marketing?
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoShould business and marketing be segmented into B2B or B2C? This question is key because it will support the way a company will analyze its environment and design its marketing strategies, if it even uses one. This being ... -
Relación de las estrategias digitales en las ventas de la empresa CASPIANA de Lima Metropolitana en el periodo 2019
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoE-commerce has been growing over the years and little by little companies are starting to go digital to be more competitive. The problem resides when there is no prior planning or the appropriate strategies are not identified ... -
Caso de estudio: Factores que determinan la rotación del personal en los centros de atención al cliente en una empresa de telecomunicaciones
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoIn this work, we seek to propose solutions and recommendations about the impact generated by the dimensions that influence staff turnover in the telecommunications company. Based on research tools, such as the employee ...