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Parental Monitoring of Children’s Television Viewing in a Sample of Peruvian Caregivers
(Routledge, 2018)Acceso restringidoParental monitoring of children’s television viewing is an important family practice that helps children understand the messages they find on advertisements and program content. Research points at different dimensions ... -
Peer Networks and Intention to Consume Unhealthy Food: The Association Through Cognitive Mediators in Peruvian Adolescents
(SAGE Publications, 2020)Acceso restringidoThis cross-sectional study examined the mediating role of three reasoned action approach (RAA) constructs—attitudes, perceived social pressure, and perceived behavioral control—on the relationship between peer networks and ... -
Pensamiento computacional. Alfabetización digital sin computadoras
(Scientific Association Icono14, 2020)Acceso abiertoEl pensamiento computacional es un conjunto de conocimientos en las áreas STEM introducido en los programas educativos para preparar a los estudiantes en la comprensión y el uso de los medios y las herramientas ... -
Perceived behavioral control as a potential precursor of walking three times a week: Patient’s perspectives
(PLOS, 2018)Acceso abiertoBackground: Behavior change theories can identify people’s main motivations to engage in recommended health practices and thus provide better tools to design interventions, particularly human centered design interventi ... -
Percepción de eficacia en el control de la corrupción y su relación con el clima socioemocional y la identidad nacional en el Perú: Un estudio experimental
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021)Acceso abiertoThis article reviews the definition of corruption and its individual, macro and micro-social correlates. In an experimental field study with a representative Peruvian sample (N = 1254), participants were informed of a ... -
Percepciones del impacto de la pandemia en las prácticas docentes de Chile y Perú
(Universidad del Pacífico, 2022)Acceso abiertoEste trabajo forma parte del proyecto internacional EduCovid19, que busca describir la percepción de los docentes sobre el impacto de la COVID-19 en sus prácticas, así como la de sus estudiantes. En ese contexto, este texto ... -
Perspectivas docentes para una agenda crítica en educación mediática post COVID-19. Estudio comparativo en Latinoamérica
(Grupo Comunicar Ediciones, 2022)Acceso abiertoLa pandemia causada por la COVID-19 en América Latina obligó a transitar de un modelo educativo presencial a uno a distancia atravesado por la emergencia, las precariedades tecnológicas y la falta de planificación. Esto ... -
Peruvian regional cinema: Transtextuality, gender and violence in Bullying maldito, la historia de María Marimacha
(Springer, 2020)Acceso restringidoThis chapter analyses the connections between the Ayacuchean film Bullying maldito, la historia de María Marimacha [Damned Bullying, the Story of María Marimacha] (Mélinton Eusebio, 2015), American horror and B-series ... -
Populism in Peru: Populist attitudes and perception of the populist offer and its relationship with political cynicism and attitudes toward democracy
(Frontiers Media, 2022)Acceso abiertoPopulism is a phenomenon that is gaining attention in Political Psychology. The goal of the current study was to determine the relationship between populist attitudes, based on the populist demand and the perception of the ... -
Portraying of Latin American Women in Falabella’s Instagram: Stereotypes and Sexual Objectification Theory
(Springer, 2023)Acceso restringidoThis study examines the portrayals of women by the department store brand Falabella on Instagram. Falabella is one of the largest retailers in Latin America with shops in several countries. The study compared how women are ... -
Post-truth of Female Empowerment in the Fake News of Peruvian Reality Shows
(Springer, 2022)Acceso restringidoThis study investigates the fake news generated from the content of the reality television format in Peru. This format, by mixing informational or reality elements with fictional elements, contributes to misinformation ... -
Posting to Belong: Instagram Features Enhance Marketed Goods Used as Conduits to Leverage Group Affiliation
(Springer, 2022)Acceso restringidoBelonging Conduits are resources available in the market (such as products, services, or brands) that people use as a means to favor their affiliation to a group. The conduits are a construct of the belongingness-oriented ... -
Prácticas narrativas en las ficciones seriadas para la web. Una mirada a la producción de cuatro países en Sudamérica
(Universidad de Guadalajara, 2019)Acceso abiertoSe exploran las convergencias y divergencias de la narrativa de las series web en relación con las prácticas televisivas. A partir del análisis de las producciones más destacadas de los cuatro países más prolíficos de ... -
Presentación
(Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, 2008)La escisión del sustantivo mito permite imaginar un devenir: así, el adjetivo mítico, del lado del fenómeno de sentido, remite a la vida misma en virtud de la cual se está-en-el-mito como se estáen-el-mundo. Asimismo, ... -
Presentación de la sección Dosier: 50 años en la formación de comunicadores en Iberoamérica
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abierto -
Presentación de la sección Tendencias. Nuevos tiempos, nuevos retos
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abierto -
Presentación de la sección Tendencias: 50 años de formación y compromiso con la investigación
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abierto -
Presentación. Comunicación y espacio público
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoEste número de Contratexto aborda las relaciones entre comunicación, espacios públicos y ciudades, interrogándolos a partir de diversas experiencias sociocomunicacionales latinoamericanas que vinculan territorialidades ... -
Pursuing belonging through consumption: refining the belonging process framework
(Emerald Group Holdings Ltd., 2022)Acceso abiertoPurpose – Much research has been conducted on how consumption is related to human relationships. Only a scarcity of studies has examined brand and product selection, as well as the consumption activities that individuals ... -
Realidad Virtual, nuevas formas de contar historias: aproximaciones de la narrativa cinematográfica inmersiva 360º
(Universidade Estadual de Londrina, 2022)Acceso abiertoLa creación de películas 360° en realidad virtual (RV) ha aumentado durante los últimos años, exhibiéndose principalmente en festivales de cine y plataformas web. No obstante, actualmente, las reglas narrativas de cine ...