La Universidad de Lima pone a disposición de la comunidad académica su Repositorio Institucional, creado con el fin de preservar y difundir la producción científica, académica, intelectual y cultural generada por los miembros de la comunidad Ulima, así como los documentos científicos y técnicos de convenios interinstitucionales. Esta iniciativa es parte de un conjunto de actividades enfocadas en contribuir con el desarrollo del país mediante herramientas digitales que faciliten la difusión y el acceso a la información. En tal sentido, la mayor parte del contenido se encuentra en acceso abierto con licencias pertinentes de protección de derechos de autor.

  • Pulso Bursátil (16-abril-2024) 

    Universidad de Lima, Laboratorio de Mercado de Capitales (Universidad de Lima, 2024-04-16)
    Acceso abierto
    Publicación diaria acerca del movimiento bursátil del Mercado Integrado Latinoamericano (Perú, Chile, Colombia y México), así como de los principales índices del mundo.
  • #MADRES. Parodic Motherhood Discourses on Peruvian TikTok 

    García Rapp, Florencia; León Kanashiro, Laura Raquel (Routledge, 2024)
    TikTok’s increasing cultural pervasiveness, leading to a myriad of practices and discourses, has turned the platform into a rich digital field site to interpret local dynamics. Here, we analyze visual and textual discourses ...
  • Stockout Reduction Using Forecasting Methods, the EOQ Model and a Safety Stock in a Peruvian SME in the Commercial Sector 

    Borja Gonzales, Ariana Alisson; Perez Soto, Alexandra Beatriz; Flores Pérez, Alberto Enrique (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2024)
    Acceso restringido
    Effective inventory management is a constant challenge for SMEs. Stockouts represent a significant obstacle that affects the operability and profitability of these companies. The aim of this study is to develop an affordable ...
  • Lean Six Sigma and TPM for the Improvement of Equipment Maintenance Process in a Service Sector Company: A Case Study 

    Barriga Flores, Ana Laura; Gonzales Bornas, María Gimena; Ruiz Ruiz, Marcos Fernando (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2024)
    Acceso restringido
    Currently, competitiveness within the service industry has reached outstanding levels. In the pursuit of increasing the quality and efficiency of services, the approaches of continuous improvement acquire undeniable ...
  • Service Model Based on 5s, Kanban and Standardization of Work to Reduce Rate of Non-service in the Retail Sector 

    Solano Ampuero, Carlos Alonso; Tuanama Flores, Alejandro Fabián; Collao Diaz, Martin Fidel; Flores Pérez, Alberto Enrique (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, 2024)
    Acceso restringido
    In this study, the relevance of strengthening operations in the Commerce sector is highlighted, since it expands economic opportunities. In addition, within the field of commerce are the retail industries or department ...

Más