Browsing by Author "Busse Cárdenas, Peter"
Now showing items 1-15 of 15
-
Analysis of advertising in the multimedia environment of children and adolescents in Peru
Busse Cárdenas, Peter (Routledge, 2018)Acceso restringidoI examined advertising of healthy and unhealthy food and beverage products across television, Facebook, outdoors, and bodegas. I used content analysis to describe the types of advertised food products, the persuasive ... -
Comunicación y salud
Busse Cárdenas, Peter; Godoy, Sergio (Pontificia Universidad Católica de Chile, 2016)Acceso abiertoLa comunicación en salud es un tema relevante y consolidado en todo el mundo; sin embargo, es débil en las escuelas de comunicaciones y de salud pública de América Latina, donde ambas disciplinas casi no conversan entre ... -
Data on gender representation in food and beverage print advertisements found in corner stores from Guatemala and Peru
Rozas Urrunaga, Lucila Jimena; Busse Cárdenas, Peter; Barnoya, Joaquín; Garrón, Alejandra Karina (BioMed Central, 2021)Acceso abiertoData on gender representation in food and beverage advertisements may allow for a better understanding of how the food industry is targeting different audiences based on gender. Nonetheless, scant research on food and ... -
Design and content validation of a set of SMS to promote seeking of specialized mental health care within the Allillanchu Project
Toyama, M.; Diez Canseco, Francisco; Busse Cárdenas, Peter; Del Mastro, I.; Miranda, J. J. (Cambridge University Press, 2018)Acceso abiertoBackground The aim of this study was to design and develop a set of, short message service (SMS) to promote specialized mental health care seeking within the framework of the Allillanchu Project. Methods The design phase ... -
Evaluación de la eficacia de mensajes para prevenir las enfermedades crónicas: una mirada desde el laboratorio
Busse Cárdenas, Peter; Ruiz Dodobara, Fernando Gabriel (Universidad de Lima, Instituto de Investigación Científica, 2019)Acceso abiertoUna forma de prevenir las enfermedades crónicas es la promoción de estilos de vida saludables. Tomando en cuenta que los comportamientos de los padres de familia influyen en la conducta de los niños, esta investigación ... -
Evaluación experimental del efecto de mensajes para disminuir la disponibliidad de los alimentos no saludables en el hogar
Busse Cárdenas, Peter (Universidad de Lima, Instituto de Investigación Científica, 2018)Acceso abiertoEl proyecto pretende generar evidencia científica acerca del efecto de mensajes normativos dirigidos a los padres en la prevención de la obesidad de niños y adolescentes. Asimismo, evaluará, pretesteará y diseñará, ... -
Marketing de alimentos dirigido a niños: un estudio colaborativo y orientado a políticas en Argentina, Bolivia, Guatemala y Perú
Busse Cárdenas, Peter; Rozas Urrunaga, Lucila Jimena; Allemandi, Lorena; Castronuovo, Luciana; Garrón, Alejandra Karina; Barnoya, Joaquín (Universidad de Lima, Instituto de Investigación Científica, 2019)Acceso abiertoSobre la base del concepto de foodscapes de los niños, que difunde la oferta de alimentos por diversos medios: prensa, televisión, internet, quioscos, tiendas de abarrotes y las propias escuelas y hogares, este proyecto ... -
Parental Monitoring of Children’s Television Viewing in a Sample of Peruvian Caregivers
Ruiz Dodobara, Fernando Gabriel; Busse Cárdenas, Peter (Routledge, 2018)Acceso restringidoParental monitoring of children’s television viewing is an important family practice that helps children understand the messages they find on advertisements and program content. Research points at different dimensions ... -
Peer Networks and Intention to Consume Unhealthy Food: The Association Through Cognitive Mediators in Peruvian Adolescents
Ruiz Dodobara, Fernando Gabriel; Busse Cárdenas, Peter (SAGE Publications, 2020)Acceso restringidoThis cross-sectional study examined the mediating role of three reasoned action approach (RAA) constructs—attitudes, perceived social pressure, and perceived behavioral control—on the relationship between peer networks and ... -
Perceived behavioral control as a potential precursor of walking three times a week: Patient’s perspectives
Busse Cárdenas, Peter; Miranda, J. Jaime (PLOS, 2018)Acceso abiertoBackground: Behavior change theories can identify people’s main motivations to engage in recommended health practices and thus provide better tools to design interventions, particularly human centered design interventi ... -
Promoción de alimentos saludables y no saludables dirigidos a niños y adolescentes en los medios
Busse Cárdenas, Peter (Universidad de Lima, Instituto de Investigación Científica, 2017)Acceso abiertoComo parte de la preocupación política en el país sobre la alimentación no saludable, que desencadena la obesidad y enfermedades como la diabetes y la hipertensión en la población peruana, esta investigación evaluará ... -
Promoción de alimentos saludables y no saludables dirigidos a niños y adolescentes en los medios
Busse Cárdenas, Peter (Universidad de Lima, 2016)Acceso abiertoComo parte de la preocupación política en el país sobre la alimentación no saludable, que desencadena la obesidad y enfermedades como la diabetes e hipertensión en la población peruana, esta investigación evaluó las ... -
Representaciones de la salud mental en dos diarios de circulación nacional en Perú
Hidalgo-Padilla, Liliana; Rozas Urrunaga, Lucila Jimena; Busse Cárdenas, Peter; Diez Canseco, Francisco (SAGE Publications Ltd, 2022)Acceso restringidoAntecedentes: Los medios de comunicación son una de las fuentes que modelan las representaciones de la salud mental. Sólo un estudio previo realizado en Perú ha analizado las noticias sobre la salud mental en los medios ... -
Self-regulation of the Peruvian food industry: health message cues in the context of food and beverage advertisements
Busse Cárdenas, Peter; Bernabé Ortiz, Antonio (Elsevier, 2018)Acceso restringidoOne strategy to prevent the onset of non-communicable diseases is to motivate healthy lifestyles through health media messages. In Peru, the food industry is currently implementing such strategy with health message cues, ... -
The foodscapes of children and adolescents attending schools in Lima, Peru
Rozas Urrunaga, Lucila Jimena; Busse Cárdenas, Peter (Academic Press, 2022)Acceso restringidoFoodscapes are the sum of all places where food and eating are actualized, as well as the institutional arrangements, discourses, cultural practices, trends and meanings that shape the relationship between individuals and ...