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    • Applying pair programming practice in the improvement of software design skills, in an undergraduate course 

      Quintana Cruz, Hernán Alejandro; Grados Licham, Billy (Association for Computing Machinery, 2020)
      Acceso abierto
      Teaching design patterns has proved to be a complicated topic in software engineering courses. Practitioners require mastering this technique in order to develop higher-quality programs. As part of the experiment, we ...
    • Gamit! a beat for learning 

      Rincon-Flores, Elvira G.; Santos-Guevara, Brenda N.; Rodríguez Rodríguez, Nadia Katherine; Martínez-Cardiel, Lizette; Matsuura Sonoda, Alberto; Quintana Cruz, Hernán Alejandro (IEEE, 2023)
      Acceso restringido
      This paper presents the results from a gamification platform developed by two Latin American universities from Mexico and Peru, with the aim to promote engagement and improve students' attitudes towards the learning process, ...
    • Gamit! Icing on the Cake for Mathematics Gamification 

      Rincon-Flores, Elvira G.; Santos-Guevara, Brenda N.; Martinez-Cardiel, Lizette; Rodríguez Rodríguez, Nadia Katherine; Quintana Cruz, Hernán Alejandro; Matsuura Sonoda, Alberto (MDPI, 2023)
      Acceso abierto
      Gamification has permeated education as a strategy to improve the teaching-learning process. Research shows that gamified reward systems based on badges, leaderboards, and avatars modifies the learning environment and ...
    • Gamit! Interactive platform for gamification 

      Rincón-Flores, Elvira G.; Rodríguez Rodríguez, Nadia Katherine; Santos-Guevara, Brenda N.; Matsuura Sonoda, Alberto; Quintana Cruz, Hernán Alejandro (IEEE, 2022)
      Acceso restringido
      Gamit! is a software platform that enables instructors to use gamification concepts and techniques in their classrooms. Currently, the platform allows instructors to create leaderboards and use badges to incentivize students ...
    • Gamit!: Plataforma para la gamificación basada en un sistema de recompensas para estudiantes universitarios 

      Quintana Cruz, Hernán Alejandro; Rincón-Flores, Elvira; Santos, Brenda; Masuura, Alberto (Universidad de Lima, 2022)
      Acceso abierto
      La gamificación es una técnica que permite utilizar en distintos contextos las que se presentan en los juegos. En la actualidad, existen varias iniciativas para aplicarla en contextos educativos, las cuales buscan impactar ...
    • Heurísticas aplicables a testeos de mutación 

      Gutiérrez Cárdenas, Juan Manuel; Quintana Cruz, Hernán Alejandro (Universidad de Lima, Instituto de Investigación Científica, 2018)
      Acceso abierto
      En la especialidad de Ingeniería de Software existe un campo de estudio denominado de pruebas o testing, el cual permite determinar si un software no presenta errores o bugs que lleven al funcionamiento no deseado ...
    • Heuristics Applied to Mutation Testing in an Impure Functional Programming Language 

      Gutiérrez Cárdenas, Juan Manuel; Quintana Cruz, Hernán Alejandro; Mego Fernandez, Diego; Diaz Baskakov, Serguei (Science and Information Organization, 2019)
      Acceso abierto
      The task of elaborating accurate test suites for program testing can be an extensive computational work. Mutation testing is not immune to the problem of being a computational and time-consuming task so that it has found ...
    • Implementación de aplicaciones isomórficas con Javascript 

      Quintana Cruz, Hernán Alejandro (Universidad de Lima, 2015)
      Acceso abierto
      Con la evolución de los navegadores y la implementación de los nuevos estándares web (HTML5), aparecieron nuevas herramientas que nos han permitido crear aplicaciones web más complejas, con una mejor experiencia de usuario. ...
    • Utilización de videojuegos en la industria y en la educación 

      Quintana Cruz, Hernán Alejandro (Universidad de Lima, Facultad de Ingeniería Industrial, 2022)
      Acceso abierto
      Los videojuegos son productos digitales que se vienen aplicando en diversos contextos que no son necesariamente lúdicos dado que contienen características que permiten la mejora de diversas habilidades de parte de los ...