Browsing by Subject "Education, Higher"
Now showing items 1-6 of 6
-
Aula invertida: Uma mudança nos paradigmas no ensino superior
(Interciencia, 2020)Acceso abiertoO método da sala de aula invertida está começando a redefinir o paradigma da sala de aula. Ele combina o paradigma indutivo com o dedutivo; como tal, é uma metodologia híbrida indutiva/dedutiva emergente. As vantagens da ... -
¿Cómo mejorar tus exposiciones en clases virtuales?
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoEl Departamento Orientación Psicopedagógica de la Dirección de Bienestar comparte este webinar "¿Cómo mejorar tus exposiciones en clases virtuales?" que te permitirá entender por qué te pones nervioso al exponer y conocer ... -
Experiences in using a multiparadigm and multiprogramming approach to teach an information systems course on introduction to programming
(Information Systems and Computing Academic Professionals, 2020)Acceso abiertoIn the current literature, there is limited evidence of the effects of teaching programming languages using two different paradigms concurrently. In this paper, we present our experience in using a multiparadigm and ... -
La formación en la carrera de comunicación para el desarrollo profesional en la actividad de inteligencia
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoEl presente Informe de Suficiencia Profesional, para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, da a conocer la experiencia profesional del bachiller, mencionando las principales áreas de trabajo en las que ... -
Latin American universities and digital craft: reaching out to regional development
(IEEE, 2019)Acceso restringidoThis research identifies and analyzes the interaction between universities and craft experiences, with communities in different cities and towns in Latin America. These interactions use as link two technologies: digital ... -
Pedagogical participatory experiences to promote Public Interest Technology from volunteer work
(IEEE, 2020)Acceso restringidoPublic Interest Technologies allow practices and learning opportunities for the sustainable improvement of living conditions. Our analysis of participatory pedagogical experiences, from the perspective of student volunteer ...