Show simple item record

dc.contributor.authorGoncharova, Yana
dc.contributor.authorSavchenko, Tatyana
dc.contributor.authorSheveleva, Olga
dc.contributor.authorZubcova, Iuliia
dc.date.accessioned2021-08-19T16:37:58Z
dc.date.available2021-08-19T16:37:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationGoncharova, Y., Savchenko, T., Sheveleva, O. & Zubcova, I. (2021). The Mandatory Nature of Online Learning During COVID-19: A Comparative Study of the Experience of Three Universities. En Universidad de Lima (Ed.), Construyendo un mundo inteligente para la sostenibilidad . Actas del III Congreso Internacional de Ingeniería de Sistemas (pp. 97-107), Lima, 17 y 20 de noviembre del 2020. Universidad de Lima, Fondo Editorial.es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/13895
dc.description.abstractThis paper is devoted to the comparative analysis of three online learning plat forms used by three universities (Dubna State University and Pyatigorsk State University in Russia and University of Campania “Luigi Vanvitelli” in Italy) for the forced adoption of online learning during the COVID-19 pandemic. The advantages, defects and restrictions of each learning platform are analyzed along with the factor of human error and incompetence while using the platforms. It was found that it was difficult to establish the authorship of the tasks performed, to check the real attendance and level of involvement during online lectures, and to ascertain students’ identity without violating laws on personal data and privacy. What is more, the participants of the educational process demonstrated their lack of experience and technical skills to work with the platforms, and their lack of motivation and self-discipline. In accordance with the data received and analyzed in this research, a list of recommendations and technical specifications required is offered. This research is useful for government institutions, universities, academic staff and students working or planning to start working with online learning instruments.en_EN
dc.description.abstractEste artículo está dedicado al análisis comparativo de tres plataformas educativas en línea utilizadas por tres universidades (la Universidad Estatal de Dubná y la Universidad Estatal de Pyatigorsk en Rusia y la Universidad de Campania “Luigi Vanvitelli” en Italia) para la adopción forzosa del aprendizaje en línea durante la pandemia del COVID-19. Se analizan las ventajas, los defectos y las restricciones de cada plataforma educativa junto con el factor de error e incompetencia humana durante el uso de las plataformas. Se comprobó que era difícil establecer la autoría de las tareas realizadas, comprobar la asistencia real y el grado de participación durante las clases en línea y averiguar la identidad de los estudiantes sin violar las leyes sobre datos personales y privacidad. Además, los participantes del proceso educativo demostraron la falta de experiencia y habilidades técnicas para trabajar con las plataformas y la falta de motivación y autodisciplina. De acuerdo con los datos recibidos y analizados en esta investigación, se ofrece una lista de recomendaciones y especificaciones técnicas necesarias. Esta investigación es útil para las instituciones gubernamentales, las universidades, el personal académico y los estudiantes que trabajan o planean empezar a trabajar con instrumentos de aprendizaje en línea.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isoenges_PE
dc.publisherUniversidad de Limaes_PE
dc.relation.ispartofurn:isbn:978-9972-45-563-6
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulimaes_PE
dc.sourceUniversidad de Limaes_PE
dc.subjectEducación a distanciaes_PE
dc.subjectTecnología educativaes_PE
dc.subjectAlfabetización digitales_PE
dc.subjectCOVID-19es_PE
dc.subjectDistance educationen_EN
dc.subjectEducational technologyen_EN
dc.subjectComputer literacyen_EN
dc.subjectCOVID-19 (Disease)en_EN
dc.subject.classificationCiencias sociales / Educaciónes_PE
dc.titleThe Mandatory Nature of Online Learning During COVID-19: A Comparative Study of the Experience of Three Universitiesen_EN
dc.title.alternativeEl carácter obligatorio del aprendizaje en línea durante el COVID-19: estudio comparativo de la experiencia de tres universidadeses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_PE
dc.type.otherArtículo de conferencia
dc.publisher.countryPEes_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.02.04es_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess