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dc.contributor.advisorÁvalos Ortecho, Edilberto Miguel
dc.contributor.authorMendoza Fernández, Grecia Ximena
dc.contributor.authorRiojas Rebata, Fiorella Giuliana
dc.date.accessioned2024-04-22T17:14:56Z
dc.date.available2024-04-22T17:14:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationMendoza Fernandez, G. X. & Riojas Rebata, F. G. (2024). Analysis of e-commerce repurchase intention by consumers during the COVID-19 pandemic based on social network behavior [Tesis para optar el Título Profesional de Ingeniero Industrial, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/20267es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/20267
dc.description.abstractThe emergence of global social isolation in the context of the Covid-19 pandemic accelerated the growth of ecommerce to a high level, that allowed companies to become more technologically aware of customer management, moving from a traditional system to a modern one. However, this change has not been carried out in a drastic way, and even not completely, because the Peruvian commercial environment is difficult to penetrate, and it is complicated to displace the already established sales channels. Therefore, in this research, data was collected from the main ecommerce companies in the Peruvian market, at the national level (Falabella Peru and Ripley Peru), to demonstrate the importance of social media management as a factor promoting repurchase intention and that, consequently, it is an important aspect to consider during the elaboration of loyalty models in organizations. For this reason, a survey was used as a data collection tool and the information obtained was analyzed using Structural Equation Modeling with IBM SPSS AMOS software. Given this, the most relevant result obtained was that social media activities have a positive and significant effect on repurchase intention. On the contrary, brand equity and customer relationship have a positive relationship, but not as relevant for repurchase intention.en_EN
dc.description.abstractEl surgimiento del aislamiento social global a raíz de la pandemia causada por el Covid-19 aceleró el crecimiento de las e-commerce en un nivel elevado que permitió a las empresas tomar mayor consciencia tecnológica respecto al manejo de los clientes, trasladándose de un sistema tradicional a uno relativamente moderno. No obstante, dicho cambio no se ha realizado de manera drástica y mucho menos completa, pues el ambiente comercial peruano es difícil de penetrar y es complicado a su vez desplazar los canales de venta tradicional. Es así como, a través de la elaboración de un modelo estructural de ecuaciones, en el cual se utilizan los datos recolectados de las principales E-commerce a nivel nacional (Falabella Perú y Ripley Perú), se logra demostrar la importancia del manejo de las redes sociales como un factor impulsador de la intención de recompra que, consecuentemente, es un factor primordial para considerar durante las elaboraciones de modelos de fidelización de recompra en las organizaciones. Se empleo una encuesta como herramienta de recolección y el análisis mediante el Modelo de Ecuaciones Estructurales con el software IBM SPSS AMOS. El resultado más relevante de la investigación fue que las actividades en redes sociales tienen un efecto positivo significante en la intención de recompra. Por el contrario, el valor de marca, la relación con el cliente presenta un vínculo positivo, pero no tan relevante para esa variable.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectComprases_PE
dc.subjectComercio electrónicoes_PE
dc.subjectComportamiento del consumidores_PE
dc.subjectRedes sociales en líneaes_PE
dc.subjectCOVID-19es_PE
dc.subjectShoppingen_EN
dc.subjectElectronic commerceen_EN
dc.subjectConsumer behavioren_EN
dc.subjectOnline social networksen_EN
dc.subjectCOVID-19 (Disease)en_EN
dc.titleAnalysis of e-commerce repurchase intention by consumers during the COVID-19 pandemic based on social network behavioren_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería Industriales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Ingenieríaes_PE
dc.publisher.countryPE
dc.type.otherTesis
thesis.degree.nameIngeniero Industriales_PE
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0939-634X
renati.discipline722026
dc.identifier.isni121541816
renati.author.dni75692097
renati.author.dni72618083
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.advisor.dni17896955
renati.jurorPendiente
renati.jurorNoriega Aranibar, María Teresa
renati.jurorTaquía Gutiérrez, José Antonio
renati.jurorAvalos Ortecho, Edilberto Miguel
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis*
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.04
ulima.cat015


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