Show simple item record

dc.contributor.authorGuillen Rivera, Franchessca Angélica
dc.contributor.authorQuiroz Patiño, Andrea Mercedes
dc.date.accessioned2024-06-24T15:18:05Z
dc.date.available2024-06-24T15:18:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationGuillen Rivera, F. A., & Quiroz Patiño, A. M. (2024). Moda y ecología: multinacionales fast fashion, huella de carbono y percepciones de los consumidores españoles y peruanos. Desafíos: Economía Y Empresa, (004), 81-97. https://doi.org/10.26439/ddee2024.n04.5906es_PE
dc.identifier.issn2955-8093
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/20708
dc.description.abstractPara satisfacer la creciente demanda de consumo, las empresas de la moda han desarrollado una gran cadena de producción que genera un sustancial impacto negativo en el medio ambiente. En ese contexto, esta investigación tiene el objetivo de analizar si el impacto ecológico de las multinacionales fast fashion genera algún efecto en la percepción de los consumidores peruanos y españoles. El análisis se basa en información obtenida de encuestas online, a partir de las cuales se halló que los consumidores consideran a las multinacionales fast fashion como “no tan dañinas para el medio ambiente”, percepción que estaría condicionada por la escasa información que hay sobre el accionar de estas empresas en las plataformas de redes sociales. Otro factor explicativo relevante es el greenwashing, una estrategia poco ética de estas empresas cuya publicidad enfatiza la noción de “ecoamigable”, pero que al mismo tiempo no da información acerca de los materiales o procesos productivos aplicados.es_PE
dc.description.abstractIn order to meet the growing demand, fashion companies have developed a large production chain that generates a substantial negative impact on the environment, making them highly polluting. In that context, this research aims to analyze whether the ecological impact of fast fashion multinational companies has some effect on the perception of Peruvian and Spanish consumers. The analysis is based on information obtained from online surveys. It is found that consumers consider fast fashion multinational companies as “not so harmful to the environment”, a perception that would be conditioned by the scarce information on the actions of these companies on platforms such as social networks. Another relevant explanatory factor is greenwashing, an unethical strategy based on advertising that emphasizes the notion of “eco-friendly”, but at the same time does not provide information about the materials or production processes which are applied.en_EN
dc.description.abstractFashion and ecology: Fast fashion multinationals, carbon footprint and perceptions of Spanish and Peruvian consumersen_EN
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectPendiente
dc.titleModa y ecología: multinacionales fast fashion, huella de carbono y percepciones de los consumidores españoles y peruanoses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.journalDesafíos: Economía Y Empresa
dc.publisher.countryPE
dc.type.otherArtículo
dc.contributor.studentGuillen Rivera, Franchessca Angélica (Negocios Internacionales)
dc.contributor.studentQuiroz Patiño, Andrea Mercedes (Negocios Internacionales
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.26439/ddee2024.n04.5906


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess