• español
    • English
  • Políticas
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
Ver ítem 
  •   Repositorio Institucional ULima
  • Artículos
  • 1. En revistas indexadas en Scopus, Web of Science y SciELO
  • Ingeniería Industrial
  • Ver ítem
  •   Repositorio Institucional ULima
  • Artículos
  • 1. En revistas indexadas en Scopus, Web of Science y SciELO
  • Ingeniería Industrial
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lean Six Sigma and TPM for the Improvement of Equipment Maintenance Process in a Service Sector Company: A Case Study

Thumbnail
Fecha
2024
Autor(es)
Barriga, Ana Laura
Gonzales, María Gimena
Ruiz Ruiz, Marcos Fernando
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
Currently, competitiveness within the service industry has reached outstanding levels. In the pursuit of increasing the quality and efficiency of services, the approaches of continuous improvement acquire undeniable relevance. This research aimed to implement, analyze, and assess the effects of Lean Six Sigma (LSS) methodology within the service industry for process optimization through Total Productive Maintenance (TPM). The presented case study is a workshop for equipment maintenance where, through the DMAIC methodological design, Lean Six Sigma and TPM methodologies were implemented to increase process efficiency. The results show an efficiency increase of over 10%, reducing equipment DPMO by 53% and decreasing the total process time by 2 h. The value of the proposed model lies in its adaptability to companies providing technological equipment services in the regional context, as well as its contribution to recent studies on the application of TPM and LSS in the service sector. © The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG 2024.
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12724/20887
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-56373-7_13
Cómo citar
Barriga, A. L., Gonzales, M. G., & Ruiz Ruiz, M. F. (2024). Lean Six Sigma and TPM for the Improvement of Equipment Maintenance Process in a Service Sector Company: A Case Study. Communications in Computer and Information Science. https://doi.org/10.1007/978-3-031-56373-7_13
Editor
Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
Temas
Machinery
Maintenance and repair
Maintenance
Industrial equipment
Total productive maintenance
Six sigma (Quality control standard)
Lean manufacturing
Plant maintenance
Service industries
ISSN
18650929
Evento
Communications in Computer and Information Science
Coleccion(es)
  • Ingeniería Industrial [145]


Ítems relacionados

Mostrando ítems relacionados por Título, autor o temas.

  • Thumbnail

    Mejora en el tiempo de mantenimiento correctivo de las torres de telecomunicaciones en la empresa “Telefónica del Perú” en el departamento de Lima 

    Rodriguez De La Cruz, Miguel Alonso (Universidad de Lima, 2021)
    Acceso abierto
    El presente trabajo de investigación tiene como objetivo realizar un diagnóstico integral del proceso del mantenimiento correctivo de torres de telecomunicaciones en el departamento de Lima, ya que no se estaba cumpliendo ...
  • Thumbnail

    Incremento de ventas de servicios a través de la venta de contratos de mantenimiento en una empresa comercializadora de camiones y buses 

    Torriani Trujillo, Johana Stephany (Universidad de Lima, 2020)
    Acceso restringido
    El objetivo del proyecto es realizar una mejora en el Área de Servicios Contratados de una empresa comercializadora de camiones y buses con la finalidad de incrementar la venta de servicios a través de contratos de ...
  • Thumbnail

    Application of a Maintenance Management Model Based on LEAN TPM to Increase OEE in Canning SMEs 

    Soto Loncharich, Diego Miguel; Coppo Romero, Piero Antonino (Universidad de Lima, 2023)
    Acceso abierto
    Regardless of the factory type, the performance of machinery is an important factor to be competitive. To ensure optimal equipment performance, many companies focus on establishing continuous improvement programs. This is ...

Contacto: [email protected]

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software
 

 

Listar

Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosTemasAsesoresAutores UlimaTipos de documentoEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosTemasAsesoresAutores UlimaTipos de documento

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Contacto: [email protected]

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software