Show simple item record

dc.contributor.authorIson, Mirta Susana
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationIson, M. S. (2009). Abordaje psicoeducativo para estimular la atención y las habilidades interpersonales en escolares argentinos. Persona, (12), 29-51. https://doi.org/10.26439/persona2009.n012.274
dc.identifier.issn1560-6139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/2097
dc.description.abstractLos objetivos del presente trabajo son: a) identificar a escolares entre los 7 y 12 años de edad, de ambos géneros, que presenten disfunción en atención sostenida (DAS), b) explorar la memoria de trabajo y las habilidades cognitivas para la solución de problemas interpersonales en los escolares con DAS, y c) demostrar la efectividad de programas de intervención en los niños participantes.
dc.description.abstractIn this article we focused: a) to identify students, within both gender ranges and between 7 and 12 years old, with sustained attention dysfunction (SAD), b) to explore the working memory and the cognitive skills necessary for interpersonal problem solving in students identifies as SAD, and c) to demonstrate the effectiveness of the intervention programs in these children.
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.relation.urihttp://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/274/260es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/es
dc.sourceUniversidad de Limaes
dc.sourceRepositorio Institucional Ulimaes
dc.subjectTrastonos de la atenciónes
dc.subjectHabilidades del pensamientoes
dc.subjectHabilidades socialeses
dc.subjectEscolareses
dc.subjectAttention-Defecio Disorder (ADD)en
dc.subjectThinking skillsen
dc.subjectSocial skillsen
dc.subjectSchool childrenen
dc.subjectArgentinaes
dc.subject.classificationPsicología / Psicología educativa
dc.subject.classificationCiencias sociales / Educación
dc.titleAbordaje psicoeducativo para estimular la atención y las habilidades interpersonales en escolares argentinoses_ES
dc.title.alternativePsychoeducational approach to stimulate attentional functioning and interpersonal abilities in Argentinean school students
dc.type.otherArtículo
dc.identifier.journalPersonaes
dc.publisher.countryPerúes
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.26439/persona2009.n012.274


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess