Show simple item record

dc.contributor.authorDelgado Vásquez, Ana Esther
dc.contributor.authorEscurra Mayaute, Luis Miguel
dc.contributor.authorAtalaya Pisco, María Clotilde
dc.contributor.authorPequeña Constantino, Juan
dc.contributor.authorSantiváñez Olulo, Renato Willy
dc.contributor.authorÁlvarez Taco, Carmen Leni
dc.contributor.authorRodríguez Tarazona, Rosa Emilia
dc.contributor.authorRodríguez Tigre, María Dolores
dc.contributor.authorLlerena Fernández, Lidia
dc.contributor.otherEscurra Mayaute, Luis Miguel
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationDelgado Vásquez, A. E., Escurra Mayaute, L. M., Atalaya Pisco, M. C., Pequeña Constantino, J., Santiváñez Olulo, R. W., Álvarez Taco, C. L. ... y Llerena Fernández, L. (2009). Comparación de la comprensión lectora en alumnos de tercer año de secundaria de centros educativos estatales y no estatales de Lima metropolitana. Persona, (12), 69-82. Recuperado de http://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/276/262
dc.identifier.issn1560-6139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/2103
dc.description.abstractEstudio descriptivo-comparativo realizado en alumnos de tercer año de secundaria de centros educativos estatales y no estatales. La muestra estuvo contituida por 679 participantes de las siete UGEL de Lima metropolitana. Se llevó a cabo el estudio psicométrico para evaluar la validez y la confiabilidad. El 64,5% de los alumnos de tercero de secundaria provenían de centros educativos estatales y el 35,5% de centros educativos no estatales. Se encontraron diferencias estadísticamente significativas en el nivel de comprensión lectora entre los alumnos de colegios estatales y no estatales, tanto en el nivel de comprensión lectora literal como en el inferencial.
dc.description.abstractThis work is a descriptive-comparative study carried on third grade high school students of public and private schools. The participants were 679 students of seven units (UGEL) of Lima city. The statistical analysis considered a Psychometric study in order to calculate validity and reliability index, descriptive indicators, and inferential hypothesis testing; 64,5% third grade high school students were from public schools while 35,5% were from private schools. It was found statistically differences on reading comprehension level considering public and private schools.
dc.formatapplication/pdfes
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Limaes_PE
dc.relation.urihttp://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/276/262es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/es
dc.sourceUniversidad de Limaes
dc.sourceRepositorio Institucional Ulimaes
dc.subjectComprensión lectora
dc.subjectEstudiantes de secundaria
dc.subjectCentros educativos
dc.subjectReading comprehension
dc.subjectHigh school students
dc.subjectSchools
dc.subjectLima (Perú)
dc.subject.classificationPsicología / Psicología educativa
dc.subject.classificationCiencias sociales / Educación
dc.titleComparación de la comprensión lectora en alumnos de tercer año de secundaria de centros educativos estatales y no estatales de Lima metropolitanaes_ES
dc.title.alternativeA comparison of reading comprehension in third-year secondary students in public and private schools in metropolitan Lima
dc.identifier.journalPersonaes
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess