Willingness to pay for second generation bioethanol: a contingent valuation approach
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2024Asesor(es)
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Increasing the use of biofuels to reduce pollution is an effort in many countries. An alternative that is starting to be marketed internationally, which reduces greenhouse gas emissions and applies circular economy for its production is second-generation bioethanol (E2G); however, in Peru there are no policies for its commercialization in the current gasohol blend. This study will determine consumer's willingness to pay (WTP) for E2G by applying surveys using the double-bounded dichotomous choice contingent valuation method (CVM). A total of 472 consumers of premium and regular gasohol in Metropolitan Lima were asked about their WTP for E2G, demographic characteristics, vehicle usage and level of perception related to the environment. It was found that users of premium and regular gasohol would be willing to pay a premium of 10.40% and 7.03% respectively. Likewise, it was obtained that people who have a higher perceived consumer effectiveness (PCE) are more likely to pay a premium for E2G. El incremento del uso de biocombustibles para reducir la contaminación es un esfuerzo en muchos países. Una alternativa que está comenzando a comercializarse internacionalmente, la cual reduce las emisiones de gases de efecto invernadero y aplica la economía circular en su producción, es el bioetanol de segunda generación (E2G); sin embargo, en Perú no existen políticas para su comercialización en la mezcla actual de gasohol. Este estudio determinará la disposición a pagar (WTP) de los consumidores por E2G mediante encuestas utilizando el método de valoración contingente de elección dicotómica de doble límite (CVM). Se encuestó a un total de 472 consumidores de gasohol premium y regular en Lima Metropolitana sobre su disposición a pagar por E2G, características demográficas, uso vehicular y nivel de percepción relacionado con el medio ambiente. Se encontró que los usuarios de gasohol premium y regular estarían dispuestos a pagar una prima de 10.40% y 7.03%, respectivamente. Asimismo, se obtuvo que las personas con una mayor efectividad percibida del consumidor (PCE) estarían más dispuestas a pagar una prima por E2G.
Cómo citar
Alvarado Nuñez, V. F., & Santa Cruz Mogollon, J. A. (2024). Willingness to pay for second generation bioethanol: a contingent valuation approach [Tesis para optar el Título Profesional de Ingeniero Industrial, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/21694Editor
Universidad de LimaColeccion(es)
- Tesis [905]