Show simple item record

dc.contributor.authorBurga León, Andrés Alberto
dc.contributor.authorSánchez, Vanessa
dc.contributor.otherBurga León, Andrés Alberto
dc.date.accessioned2016-11-21T19:09:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBurga, A. y Sánchez, V. (2014). Estereotipos de los docentes de segundo grado de primaria sobre los perfiles de los estudiantes con alto y bajo rendimiento. Persona, (17), 77-94. Recuperado de http://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/290es_ES
dc.identifier.issn1560-6139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/2260
dc.description.abstractThe objective of this research was to identify stereotypes that second grade teachers attribute to the profiles of students with high and low academic performance who participated in the 2010 Student Census Evaluation. Results show that 40,7 % of teachers use almost exclusively positive traits to describe students with high performance. Moreover, 21 % of teachers use positive traits and categories related to urban-coastal areas. To describe low performance students, 30,4 % of teachers use negative traits. A significant number of teachers, 26 %, however, use neither of the mentioned categories. The geographical areas where schools are located are statistically significant.
dc.description.abstractEste estudio buscó identificar los estereotipos que presentan los docentes de segundo grado de primaria que participaron de la Evaluación Censal de Estudiantes 2010 sobre los perfiles de los estudiantes con alto y bajo rendimiento. Para describir a los estudiantes con alto rendimiento, el 40,7 % de docentes utiliza rasgos positivos de manera casi exclusiva. Asimismo, casi el 21 % de docentes emplea rasgos positivos y categorías de urbanidad costa. En cambio, para describir a los estudiantes con bajo rendimiento, el 30,4 % de docentes usa rasgos negativos. Sin embargo, hay un grupo importante, de 26 %, que no suele emplear ninguna de las categorías. La distribución de los docentes según el área geográfica donde se ubica la institución educativa presenta diferencias estadísticamente significativas.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.relation.urihttp://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/290/278es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectDesempeño académico
dc.subjectEstudiantes de primaria
dc.subjectAcademic performance
dc.subjectSchool children
dc.subjectPerú
dc.subject.classificationPsicología / Psicología educativaes
dc.subject.classificationCiencias sociales / Educación
dc.titleEstereotipos de los docentes de segundo grado de primaria sobre los perfiles de los estudiantes con alto y bajo rendimientoes_ES
dc.title.alternativeSecond grade teachers’ stereotypes on high and low academic performance student profileses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.identifier.journalPersona
dc.publisher.countryPE


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess