Show simple item record

dc.contributor.authorQuiroz Velasco, María Teresa
dc.contributor.otherQuiroz Velasco, María Teresa
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationQuiroz Velasco, M. T. (2014). Las brechas digitales en las aulas peruanas. Miradas, 1(12), 66-73. https://revistas.utp.edu.co/index.php/miradas/article/view/9370
dc.identifier.issn2539-3812
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/2866
dc.description.abstractSe examina de forma inicial los alcances en la incorporación de las TIC en las prácticas escolares, y se analiza el tema en el Perú, precisándose las características de la brecha digital que se suma a las extremas diferencias en la educación y la sociedad. Se toma como referencia el último informe del (Instituto Nacional de Estadística) INEI, así como investigaciones sobre las distancias en el acceso y la disponibilidad de las TIC, los recursos, calidad de los procesos educativos y resultados de aprendizaje. Se estudia la incidencia de la desigualdad socio-económica en el acceso a los dispositivos tecnológicos, así como en las capacidades para usar la información como recurso simbólico y reflexivo para producir conocimiento e intercambiarlo.es_PE
dc.description.abstractOn the first place, a short presentation of the extent to which ICTs have been introduced into school activities is made. The Peruvian case on this matter is analyzed, specifying the features of its digital divide, which adds up to the extreme social and educational inequalities, taking the INEI’s (National Institute of Statistics and Computing) last report as a reference, so as research about social gaps on access and availability to ICTs, resources, quality of education and results of learning. The correlation of social and income inequality with the access to technological devices is studied, so as the use of information skills for symbolic and reflexive purposes oriented to produce and exchange knowledge.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Tecnológica de Pereira
dc.relation.urihttps://revistas.utp.edu.co/index.php/miradas/article/view/9370
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectDigital divideen
dc.subjectTecnología educativaes
dc.subjectBrecha digitales
dc.titleLas brechas digitales en las aulas peruanases_PE
dc.title.alternativeDigital Divides in Peruvian School Classrooms
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.journalMiradas
dc.type.otherArtículo


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess