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dc.contributor.authorLeón, Federico R.
dc.contributor.authorMorales, Oswaldo
dc.contributor.authorRamos, Juan D.
dc.contributor.authorGoyenechea, Álvaro
dc.contributor.authorRojas, Paul A.
dc.contributor.authorMeza, José
dc.contributor.authorBurga León, Andrés Alberto
dc.contributor.otherBurga León, Andrés Alberto
dc.date.accessioned2018-02-07T15:58:56Z
dc.date.available2018-02-07T15:58:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLeón, F. R., Morales, O., Ramos, J. D., Goyeneche, A, Rojas, P. A., Meza, J. y Burga-León, A. (2017). Liderazgo orientado a la gente en call centers. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 22(43), 154-167. http://www.scielo.org.pe/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2077-18862017000200003es_PE
dc.identifier.issn2077-1886
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/5650
dc.description.abstractPurpose: Call centers generate stress and absenteeism in staff and the literature suggests that people-oriented leadership is the right way of supervision for such a situation. This study compared its effects versus those of other types of leadership. Methodology: Absentee data of 379 representatives of customer services of a Peruvian call center were analyzed and the representatives answered a questionnaire about the Framework of Values in Competition and its four types of leadership. Day and night work shifts were compared. Results: It was observed that absenteeism declines with people-oriented leadership, although only during the day shift, and the addition of leadership oriented to change, results and control devalues models. Limitations/implications: Future studies should cover the performance of the worker. The findings suggest a need to re-focus the theoretical focus on environmental contingencies that affect leadership effectiveness. Originality/value: Leadership theorists will ask themselves in what circumstances the multiple leadership is effective. Call center managers will appreciate the organizational value of people-oriented leadership at the first level of supervision.en_EN
dc.description.abstractPropósito: Los call centers generan estrés y ausentismo en el personal y la literatura sugiere que el liderazgo orientado a la gente es el tipo adecuado de supervisión para tal situación. Este estudio comparó sus efectos versus los de otros tipos de liderazgo. Metodología: Datos de ausentismo de 379 representantes de servicios al cliente de un call center peruano fueron analizados y los representantes respondieron a un cuestionario sobre el Marco de Valores en Competencia y sus cuatro tipos de liderazgo. Turnos diurnos y nocturnos de trabajo fueron comparados. Resultados: Se observó que el ausentismo declina con el liderazgo orientado a la gente, aunque solo en el turno diurno, y la adición de liderazgos orientados al cambio, los resultados y el control resta validez a los modelos. Limitaciones/implicancias: Futuros estudios deberán abarcar el desempeño del trabajador. Los hallazgos sugieren una necesidad de volver a poner el foco teórico en las contingencias ambientales que afectan la eficacia del liderazgo. Originalidad/valor: Teóricos del liderazgo se preguntarán en qué circunstancias es efectivo el liderazgo múltiple. Gerentes de call centers apreciarán el valor organizacional del liderazgo orientado a la gente en el primer nivel de supervisión.es_PE
dc.formatapplication/html
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad ESAN
dc.relation.ispartofurn:issn:2218-0648
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectLeadershipen_EN
dc.subjectAbsenteeism (Labor)en_EN
dc.subjectSales personnelen_EN
dc.subjectTelemarketingen_EN
dc.subjectCall centersen_EN
dc.subjectCentros de atención telefónicaes_PE
dc.subjectLiderazgoes_PE
dc.subjectAbsentismo laborales_PE
dc.subjectVendedoreses_PE
dc.subject.classificationPendientees_PE
dc.titleLiderazgo orientado a la gente en call centerses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo en Scopus
ulima.areas.lineasdeinvestigacionComunicación y cultura / Psicologíaes_PE
dc.identifier.journalJournal of Economics, Finance and Administrative Science
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.eissn2218-0648
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1108/JEFAS-03-2017-0058
ulima.catOI
dc.identifier.isni0000000121541816
dc.identifier.scopusid2-s2.0-85037638952


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