Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 25
Sexismo ambivalente en la narrativa de Disney: de Blancanieves a Elsa
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
La presente tesis muestra los principales hallazgos de una investigación que buscó analizar la narrativa de seis películas de princesas de Walt Disney, para comprobar la existencia de elementos sexistas en cuanto al rol ...
El desarrollo de la marca empleador en una empresa de retail peruana
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
This research focuses on the process of building the employer brand in a Peruvian pharmaceutical retail company and the role that communication played during this process, between 2012 and 2016, when the company implemented ...
Violencia y memoria en el periodismo narrativo peruano. De dónde venimos los cholos y El origen de la hidra. Crimen organizado en el norte del Perú
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
Narrative journalism books are characterised by transcending the stories they tell, and by capturing the most important aspect of a writer: their style and way of communicating life experiences. The good use of literary ...
Prácticas comunicacionales en el colegio EIB Comunidad Shipiba de Cantagallo
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
La relación entre la comunicación y la educación ha sido ampliamente abordada por innumerables autores. La importancia de esa relación se potencia cuando hablamos de un caso particular como el de la comunidad de Cantagallo ...
¿Qué significa ser LGTB en televisión estadounidense actual? estudio de cuatro personajes LGTB
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
This research seeks to observe LGBT characters created in recent years on American television that show a new type of representation for each part of the LGBT community, one that is closer to the way people identify ...
Análisis del programa de responsabilidad social: “Belleza por un futuro” de L’oréal Perú según la teoría del valor compartido
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
Since 2016, L’Oréal Peru, in alliance with Pachacutec Foundation, has carried out the ‘Beauty for a better life’ program which is developed through an annual training in five areas of specialization. Providing quality ...
Subversión femenina en una época pre feminista: análisis de la serie de televisión “Anne with an e”
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
This research discusses the female representation and female empowerment discourse in the television series “Anne with an E” revealing the wide range of gender issues it tackles. The methodology employed here examines the ...
La voz de los actores en los aniegos de San Juan de Lurigancho, Lima, año 2019: un análisis comparativo de los discursos social, mediático y político
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
The general objective of this research is to analyze, in a comparative way, the social, media and political discourse, regarding the floods of San Juan de Lurigancho - Lima, year 2019, from an approach to the voice of the ...
Doblaje de voz para hispanoamérica: el caso peruano
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
The subject of voice dubbing has been little explored in Peru. Although there is currently a study on the processes followed by one of the existing dubbing companies in the country, there are still many other points to ...
Modalidades de gestión de financiamiento en el cine peruano: el caso de las películas Papá youtuber, Recontra loca y Papá x tres
(Universidad de Lima, 2020)
Acceso abierto
In 2019, three Peruvian films of the comedy genre were released: “Papá Youtuber”, produced by Funny Games Films; “Recontra loca” produced by La Soga Producciones; and finally, “Papá x tres”, produced by Big Bang Films. The ...