Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 21
Household food consumption and wastage during the covid-19 pandemic outbreak: A comparison between Peru and Brazil
(MDPI, 2021)
Acceso abierto
The COVID-19 pandemic has represented a major global challenge. In Latin America, both Brazil and Peru reported the highest levels of impact in terms of proportional infection and death rates. Within this context, this ...
Data on gender representation in food and beverage print advertisements found in corner stores from Guatemala and Peru
(BioMed Central, 2021)
Acceso abierto
Data on gender representation in food and beverage advertisements may allow for a better understanding of how the food industry is targeting different audiences based on gender. Nonetheless, scant research on food and ...
Estrategias digitales de difusión museística en tiempos del COVID-19. Estudio comparativo entre Ecuador, España y Perú
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
Las estrategias de comunicación implementadas por los museos tras la crisis sanitaria del COVID-19 enfrentaron el cierre de las instituciones de cara al público. De allí la necesidad de contrastar cómo Ecuador, España y ...
Retos metodológicos en el estudio del sistema de medios informativos en el Perú
(Pontificia Universidad Católica de Chile, 2021)
Acceso abierto
Un sistema de medios informativos sólido es crucial para enfrentar diversos
tipos de crisis. No obstante, caracterizar dichos sistemas en países latinoamericanos
plantea dilemas propios de una institucionalización ...
Los “daños punitivos” y su incorporación al derecho peruano: reflexión acerca de su utilidad en procesos por daños masivos
(Universidad de Caldas, 2021)
Acceso abierto
Objetivo. Plantear una reflexión sobre la incorporación al derecho de consumo peruano de la figura anglosajona de los “daños punitivos” con la finalidad de eliminar los casos en los que la conducta del ...
Brecha de género en la graduación de ingenieras industriales peruanas
(Universidad del Zulia, 2021)
Acceso abierto
En las últimas décadas la presencia femenina ha aumentado en áreas vinculadas a las ciencias e ingenierías. No obstante, su participación sigue siendo incipiente en muchos de esos campos. En consecuencia, el objetivo de ...
Implicancias de la inclusión financiera y el empleo informal en la pobreza monetaria de los departamentos del Perú
(Universidad Católica de Colombia, 2021)
Acceso abierto
A pesar de un crecimiento sostenido del PBI del Perú en los últimos veinte años, la pobreza monetaria aún es el principal problema económico y social. Este fenómeno se extiende a dos factores importantes: la inclusión ...
Gender representation in food and beverage print advertisements found in corner stores around schools in Peru and Guatemala
(BioMed Central Ltd, 2021)
Acceso abierto
Objective: The objective of this study is to assess gender representation in food and beverage print advertisements. Results: The study follows a quantitative descriptive approach. Using a content analysis technique, we ...
From the State to the Streets: The Debate over the Civil Union Bill and Conservative Strategic Change in Peru
(John Wiley and Sons Inc, 2021)
Acceso restringido
The adoption of SOGI policies depends on the strategies activists choose to support or oppose them. Nevertheless, the conditions that explain why some strategies are prioritised over others are not evident. In Peru, the ...
Girl YouTubers in Peru as economic agents negotiating gender and class identities
(SAGE Publications Ltd, 2021)
Acceso restringido
The study examines the role of children as producers, distributors, and consumers in the digital realm. Additionally, it also explores class and gender identities they create and perform in this modality. We focus on young ...