Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
A Methodology for Embedding Building Information Modelling (BIM) in an Undergraduate Civil Engineering Program
(MDPI, 2022)
Acceso abierto
Undergraduate programs face the permanent challenge of constantly transforming to keep an up-to-date curriculum according to globalization and internationalization processes. In the case of civil engineers, professional ...
Impact, added value and relevance of an accreditation process on quality assurance in architectural higher education
(Routledge, 2022)
Acceso abierto
The study examines the impact, added value and relevance of accreditation as a way of assuring quality at an institution of higher learning in the field of architecture. The qualitative impact of accreditation was examined ...
Cursos online Abertos Massivos (MOOCs) como potencializadores do conhecimento em Instituições de Educação Superior
(Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, 2022)
Acceso abierto
The Higher Education Institutions (HEIs) in Brazilian, in particular universities permanently develop several actions that are provided in the MOOC format on different platforms. The purpose of this study is to propose an ...
Perspectivas docentes para una agenda crítica en educación mediática post COVID-19. Estudio comparativo en Latinoamérica
(Grupo Comunicar Ediciones, 2022)
Acceso abierto
La pandemia causada por la COVID-19 en América Latina obligó a transitar de un modelo educativo presencial a uno
a distancia atravesado por la emergencia, las precariedades tecnológicas y la falta de planificación. Esto ...
Percepciones del impacto de la pandemia en las prácticas docentes de Chile y Perú
(Universidad del Pacífico, 2022)
Acceso abierto
Este trabajo forma parte del proyecto internacional EduCovid19, que busca describir la percepción de los docentes sobre el impacto de la COVID-19 en sus prácticas, así como la de sus estudiantes. En ese contexto, este texto ...