• Self-regulation of the Peruvian food industry: health message cues in the context of food and beverage advertisements 

      Busse Cárdenas, Peter; Bernabé Ortiz, Antonio (Elsevier, 2018)
      Acceso restringido
      One strategy to prevent the onset of non-communicable diseases is to motivate healthy lifestyles through health media messages. In Peru, the food industry is currently implementing such strategy with health message cues, ...
    • Semiótica del consumo (2018) 

      García Contto, José David (Universidad de Lima, Facultad de Comunicación, 2019)
      Acceso abierto
      Yalán cumple varios objetivos con su obra. El primero llena un vacío importante en la enseñanza de la semiótica en las facultades de comunicación. Esto se debe a que propone una conexión directa entre la teoría, el análisis ...
    • Semiótica, publicidad y jóvenes: Discriminación de género en una marca de telefonía celular 

      Ortíz, María Gabriela; Finol, José Enrique (Universidad del Zulia, 2018)
      Acceso abierto
      En la investigación se elabora un análisis semiótico de la publicidad dirigida a jóvenes ecuatorianos por la marca de telefonía celular Tuenti realizada. Luego se realiza un estudio de percepción utilizando la técnica ...
    • (Sobre)vivir o morir en el vertedero del mundo: violencia de genero en "El Limpiador" de Rocio Silva Santisteban 

      Susti Gonzales, Alejandro Enrico (Universidad Nacional Mayor de San Marcos, 2023)
      Acceso abierto
      Este artículo examina el relato “El Limpiador” —incluido en el volumen Me perturbas (1994) de la escritora peruana Rocío Silva Santisteban (1963)—, una reelaboración del cuento “El campeón de la muerte” de Enrique López ...
    • Students’ perceptions on social media teaching tools in higher education settings 

      Figueras Maz, Mónica; Grandío Pérez, María del Mar; Mateus, Julio-César (Universidad de Navarra, 2021)
      Acceso abierto
      Young people use social networks extensively in their daily lives, and using social media is, without doubt, the media practice they do the most. Therefore, there are increasing efforts to include students’ use of social ...
    • La televisión: vista, oída y leída por adolescentes peruanos 

      Quiroz Velasco, María Teresa (Grupo Comunicar, 2011)
      Acceso abierto
      El presente trabajo analiza la relación actual de los adolescentes peruanos con la pantalla televisiva. La información consultada en diversas fuentes concluye que los adolescentes siguen consumiendo ampliamente la televisión, ...
    • The foodscapes of children and adolescents attending schools in Lima, Peru 

      Rozas Urrunaga, Lucila Jimena; Busse Cárdenas, Peter (Academic Press, 2022)
      Acceso restringido
      Foodscapes are the sum of all places where food and eating are actualized, as well as the institutional arrangements, discourses, cultural practices, trends and meanings that shape the relationship between individuals and ...
    • The use of Twitter by the prosecutors of Ecuador and Peru: Actors, links, and interaction 

      Mendoza Michilot, Thelmy Maria Del Carmen; Duymovich Rojas, José (IEEE Computer Society, 2021)
      Acceso restringido
      Magistrate’ use of social networks has been scarcely studied. It is assumed that the discretion of the jurisdictional function limits their interaction; but judges and prosecutors can be active Internet users in Latin ...
    • Themed edition: South American childhoods in the digital era 

      Ames, Patricia; León Kanashiro, Laura Raquel (SAGE Publications Ltd, 2021)
      Acceso abierto
      The impact of digital technologies in children’ lives is a widely addressed topic in the recent literature on childhood in the global north. However, much less is known about the ways in which children in the global south ...
    • Topic modeling applied to business research: A latent dirichlet allocation (LDA)-based classification for organization studies 

      Vílchez Román, Carlos; Huamán Delgado, Farita; Sanguinetti Cordero, Sol (Springer, 2019)
      Acceso restringido
      More than 1.5 million academic documents are published each year, and this trend shows an incremental tendency for the following years. One of the main challenges for the academic community is how to organize this huge ...
    • Transition stories: Analysis of Peruvian FTM Instagram posts 

      Bossio Montes de Oca, Juan Fernando (IEEE Computer Society, 2021)
      Acceso restringido
      Exploratory study on the use of Instagram by young trans men from Peru to communicate about their changes and experiences. Eighteen public profiles of trans young men were found, six of them were selected considering impact ...
    • Trayectorias personales de aprendizaje virtual de la danza en el Perú 

      Anaya-Figueroa, T.; Montalvo Castro, Jorge Andrés (Artseduca, 2024)
      Acceso abierto
      Aim: This work investigates the personal trajectories of virtual dance learning in an art school in Peru. Considering that dance is a subject closely linked to physical presence and collective work, the main objective is ...
    • Types of convergence in the Peruvian digital media ecosystem 

      Domenack Bracamonte, Wendy; Kanashiro Nakahodo, Lilian; Retis, Jessica (IEEE Computer Society, 2021)
      Acceso restringido
      This writing presents a set of characteristics of the Peruvian media ecosystem, focusing on the findings that show the level of media convergence from the presence of the news media in the digital environment. In the ...
    • La virtualidad aumentada: procesos emergentes, arte y medios digitales 

      Roncoroni Osio, Umberto; Crousse Rastelli, Veronica (Universitat Oberta de Catalunya, 2016)
      Acceso abierto
      Últimamente se publican muchos ensayos críticos sobre internet, las redes sociales y los nuevos medios en general. Del arte digital se critica el lenguaje barroco y repetitivo de sus caprichos biogenéticos sin sustento: ...
    • YouTube como ciberaula. Revisión crítica de su uso pedagógico en la Universidad Iberoamericana 

      Beltrán-Flandoli, Ana María; Pérez-Rodríguez, Amor; Mateus, Julio-César (Ibero-American Association for Distance Higher Education (AIESAD), 2023)
      Acceso abierto
      Las universidades han adaptado algunos de sus procedimientos de acuerdo con el abordaje del currículo, la educación y el conocimiento en la era digital. La apropiación de entornos de redes sociales con el propósito de la ...