Search
Now showing items 1-10 of 47
Gamit! Icing on the Cake for Mathematics Gamification
(MDPI, 2023)
Acceso abierto
Gamification has permeated education as a strategy to improve the teaching-learning process. Research shows that gamified reward systems based on badges, leaderboards, and avatars modifies the learning environment and ...
YouTube como ciberaula. Revisión crítica de su uso pedagógico en la Universidad Iberoamericana
(Ibero-American Association for Distance Higher Education (AIESAD), 2023)
Acceso abierto
Las universidades han adaptado algunos de sus procedimientos de acuerdo con el abordaje del currículo, la educación y el conocimiento en la era digital. La apropiación de entornos de redes sociales con el propósito de la ...
'No, auntie, that's false': Challenges and resources of female baby boomers dealing with fake news on Facebook
(First Monday, 2023)
Acceso abierto
The spread of fake news on social media networks is on the rise, prompting a special interest in identification and coping skills among news consumers so that they can filter out misleading information. Studies suggest ...
Populism in Peru: Populist attitudes and perception of the populist offer and its relationship with political cynicism and attitudes toward democracy
(Frontiers Media, 2022)
Acceso abierto
Populism is a phenomenon that is gaining attention in Political Psychology. The goal of the current study was to determine the relationship between populist attitudes, based on the populist demand and the perception of the ...
Gamit! Interactive platform for gamification
(IEEE, 2022)
Acceso restringido
Gamit! is a software platform that enables instructors to use gamification concepts and techniques in their classrooms. Currently, the platform allows instructors to create leaderboards and use badges to incentivize students ...
Ampliando voces en los estudios de fans: diálogos desde Iberoamérica
(Universidad de Lima, 2022)
Acceso abierto
Los estudios de fans, lejos de haberse quedado como una disciplina ajena a la comunidad iberoamericana, se está convirtiendo en un área de estudio en expansión y en búsqueda de miradas transnacionales que ...
The foodscapes of children and adolescents attending schools in Lima, Peru
(Academic Press, 2022)
Acceso restringido
Foodscapes are the sum of all places where food and eating are actualized, as well as the institutional arrangements, discourses, cultural practices, trends and meanings that shape the relationship between individuals and ...
Compromisos y desafíos regionales para la producción científica de calidad
(Universidad de Lima, 2022)
Acceso abierto
Entre los problemas sobre los que nos interesa llamar la atención de autores y revisores, destacan carencias metodológicas ligadas a una cierta falta de claridad y justificación en la selección ...
Percepciones del impacto de la pandemia en las prácticas docentes de Chile y Perú
(Universidad del Pacífico, 2022)
Acceso abierto
Este trabajo forma parte del proyecto internacional EduCovid19, que busca describir la percepción de los docentes sobre el impacto de la COVID-19 en sus prácticas, así como la de sus estudiantes. En ese contexto, este texto ...
Presentación de la sección Tendencias: 50 años de formación y compromiso con la investigación
(Universidad de Lima, 2022)
Acceso abierto