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Data on gender representation in food and beverage print advertisements found in corner stores from Guatemala and Peru
(BioMed Central, 2021)
Acceso abierto
Data on gender representation in food and beverage advertisements may allow for a better understanding of how the food industry is targeting different audiences based on gender. Nonetheless, scant research on food and ...
Retos metodológicos en el estudio del sistema de medios informativos en el Perú
(Pontificia Universidad Católica de Chile, 2021)
Acceso abierto
Un sistema de medios informativos sólido es crucial para enfrentar diversos
tipos de crisis. No obstante, caracterizar dichos sistemas en países latinoamericanos
plantea dilemas propios de una institucionalización ...
El concepto de ‘ciudadanía’ en los cibermedios peruanos. Las perspectivas de los medios, los usuarios y los periodistas
(Universidad de Piura, 2019)
Acceso abierto
Este artículo analiza el tratamiento dado al concepto de ciudadanía en 15 cibermedios peruanos y el uso que los internautas hacen del mismo a partir de la información publicada para conocer las coincidencias y diferencias ...
Analysis of advertising in the multimedia environment of children and adolescents in Peru
(Routledge, 2018)
Acceso restringido
I examined advertising of healthy and unhealthy food and beverage
products across television, Facebook, outdoors, and bodegas. I used
content analysis to describe the types of advertised food products,
the persuasive ...
Parental Monitoring of Children’s Television Viewing in a Sample of Peruvian Caregivers
(Routledge, 2018)
Acceso restringido
Parental monitoring of children’s television viewing is an important family practice that
helps children understand the messages they find on advertisements and program
content. Research points at different dimensions ...
La televisión: vista, oída y leída por adolescentes peruanos
(Grupo Comunicar, 2011)
Acceso abierto
El presente trabajo analiza la relación actual de los adolescentes peruanos con la pantalla televisiva. La información consultada en diversas fuentes concluye que los adolescentes siguen consumiendo ampliamente la televisión, ...