• español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Policies
  • Login
Search 
  •   Repositorio Institucional ULima
  • Artículos científicos
  • Comunicación
  • Search
  •   Repositorio Institucional ULima
  • Artículos científicos
  • Comunicación
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-9 of 9

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Perspectivas docentes para una agenda crítica en educación mediática post COVID-19. Estudio comparativo en Latinoamérica 

Mateus, Julio-César; Andrada, Pablo; González-Cabrera, Catalina; Ugalde, Cecilia; Novomisky, Sebastián (Grupo Comunicar, 2022)
Acceso abierto
La pandemia causada por la COVID-19 en América Latina obligó a transitar de un modelo educativo presencial a uno a distancia atravesado por la emergencia, las precariedades tecnológicas y la falta de planificación. Esto ...
Thumbnail

Gamit! Interactive platform for gamification 

Rincon-Flores, Elvira G.; Rodríguez Rodríguez, Nadia Katherine; Santos-Guevara, Brenda N.; Matsuura Sonoda, Alberto; Quintana Cruz, Hernán Alejandro (IEEE, 2022)
Acceso restringido
Gamit! is a software platform that enables instructors to use gamification concepts and techniques in their classrooms. Currently, the platform allows instructors to create leaderboards and use badges to incentivize students ...
Thumbnail

Peruvian influencers, media citizenship and their social role in the context of Covid-19 

Mateus, Julio-César; León Kanashiro, Laura Raquel; Núñez Alberca, Alejandro (Universidad de Guadalajara, 2022)
Acceso abierto
La pandemia provocada por el covid-19 impactó la esfera pública digital y obligó a los influencers a reflexionar sobre su agencia y rol social. Los usuarios y comunidades virtuales ampliaron su demanda informativa hacia ...
Thumbnail

Post-truth of female empowerment in the fake news of peruvian reality shows 

Espinoza Robles, Lorena Teresa; Aybar-Cabezudo, Óscar Alfredo (Springer, 2021)
Acceso restringido
This study investigates the fake news generated from the content of the reality television format in Peru. This format, by mixing informational or reality elements with fictional elements, contributes to misinformation ...
Thumbnail

De la frontera al umbral : transformaciones de la semiosfera cultural en Lotman y Zilberberg 

Yalán Dongo, Eduardo; Guerra, José Miguel; Campos, Robinson (Universidad de São Paulo, 2021)
Acceso abierto
El objetivo de este artículo es identificar la construcción de direccionalidades comunes entre los conceptos de frontera y umbral dentro de la teoría semiótica de la cultura a través de Yuri Lotman y Claude Zilberberg. Con ...
Thumbnail

Influencers in quarantine: adaptation of their contents and production formats 

León-Kanashiro, Laura-Raquel; Mateus, Julio-César (IEEE, 2021)
Acceso restringido
This paper describes the changes in the content and production formats of Peruvian influencers in the context of the COVID-19 pandemic. Based on semi-structured interviews it was found that the process of adaptation was ...
Thumbnail

Girl YouTubers in Peru as economic agents negotiating gender and class identities 

León-Kanashiro, Laura-Raquel; Ames, Patricia (SAGE, 2021)
Acceso restringido
The study examines the role of children as producers, distributors, and consumers in the digital realm. Additionally, it also explores class and gender identities they create and perform in this modality. We focus on young ...
Thumbnail

Docentes frente al covid-19: cambios percibidos en Chile y Perú 

Mateus, Julio-César; Andrada, Pablo (Pontificia Universidad Javeriana, 2021)
Acceso abierto
Este artículo de investigación busca describir la percepción de los docentes sobre sus condiciones y los cambios en sus practicas pedagógicas a partir de la emergencia sanitaria causada por el covid-19. Participaron del ...
Thumbnail

Futuros docentes peruanos frente a la educación mediática: entre la deuda y la esperanza 

Mateus, Julio-César; Quiroz Velasco, María Teresa (Universidad de Guadalajara, 2021)
Acceso abierto
Este artículo explora los conocimientos y actitudes de docentes en formación peruanos sobre la educación mediática como estrategia para formar ciudadanos mediáticos, es decir, críticos y creativos frente a las TIC para ...

Contacto: repositorio@ulima.edu.pe

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisorsAutores UlimaCategory / SubcategoryDocument typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisorsAutores UlimaCategory / SubcategoryDocument type

My Account

LoginRegister

Discover

Other ContributorMateus, Julio-César (5)León-Kanashiro, Laura-Raquel (2)Aybar-Cabezudo, Óscar Alfredo (1)León Kanashiro, Laura Raquel (1)Matsuura Sonoda, Alberto (1)Category / Subcategory
Pendiente / Pendiente (9)
Document typeArtículo de conferencia en Scopus (3)Artículo en Scopus (2)Artículo en DOAJ (1)Artículo en SciELO (1)Artículo en Scopus y Web of Science (Emerging Sources Citation Index) (1)SubjectPendiente (8)COVID-19 (3)Competencia mediática (2)Media literacy (2)Actitud del docente (1)Date Issued2022 (3)2021 (6)

Contacto: repositorio@ulima.edu.pe

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software