Search
Now showing items 1-10 of 21
Estrategias digitales de difusión museística en tiempos del COVID-19. Estudio comparativo entre Ecuador, España y PerúDigital strategies for museum dissemination in the era of covid-19. a comparative study between ecuador, spain and peru
(2021-11-29)
The communication strategies implemented by the museums after the COVID-19 health crisis implied the closure of the institutions to the public. Hence the need to contrast how Ecuador, Spain and Peru acted by highlighting ...
Criticisms of digital art: Foundations and theoretical limits
(Universitat Oberta de Catalunya, 2021)
Acceso abierto
This article attempts a critical examination of the actual digital art production, posing key questions about its artistic value inside the contemporary esthetic discourse, including the relationships with the art system. ...
Media literacy for children: Empowering citizens for a mediatized world
(SAGE, 2021)
Acceso restringido
Becoming a critical user of media is a premise for citizenship in contemporary times. The use of critical thinking skills in mediatized scenarios demands developing the ability to interact with media, not only in being ...
Bodily regimes and meaning production in Bolsonaro's visual discourse: A sociosemiotic perspective
(Universidad de Guadalajara, 2021)
Acceso abierto
In this paper, we analyze the semiotic strategies through which Jair Bolsonaro's body is represented in his Instagram profile. In order to do that, we build upon Landowski's elliptic semiotic square, through which we display ...
Post-truth of female empowerment in the fake news of peruvian reality shows
(Springer, 2021)
Acceso restringido
This study investigates the fake news generated from the content of the reality television format in Peru. This format, by mixing informational or reality elements with fictional elements, contributes to misinformation ...
La “Competencia TIC” desde la mirada de docentes de secundaria peruanos: más que habilidades digitales
(Sociedad de Investigación Educativa Peruana, 2021)
Acceso abierto
Este trabajo explora las percepciones de los docentes peruanos sobre las TIC y su rol en la educación. Asimismo, analiza sus opiniones sobre la recientemente creada “Competencia TIC” en el Currículo Nacional peruano. A ...
Actores, condiciones y prácticas contemporáneas de uso y consumo mass-mediático de información política experiencias y procesos de selectividad, personalización, desmasificación y autocomunicación
(Universidad de Lima, 2021)
Acceso abierto
Este número temático ilustra la creciente importancia de las audiencias mediáticas en los estudios de comunicación. En gran medida, la emergencia de los dispositivos sociodigitales fue uno de los factores ...
Percepción de eficacia en el control de la corrupción y su relación con el clima socioemocional y la identidad nacional en el Perú: Un estudio experimental
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021)
Acceso abierto
This article reviews the definition of corruption and its individual, macro and micro-social correlates. In an experimental field study with a representative Peruvian sample (N = 1254), participants were informed of a ...
Actores y actantes en los conflictos socioambientales. Las redes del caso Bagua
(Centro Internacional de Estudios Superiores de Comunicación para América Latina (CIESPAL), 2021)
Acceso abierto
Este artículo se focaliza en las relaciones que las audiencias digitales entablan
con los protagonistas de los conflictos socioambientales en el Perú. La muestra
son los comentarios espontáneos en YouTube sobre los ...
Students’ perceptions on social media teaching tools in higher education settings
(Universidad de Navarra, 2021)
Acceso abierto
Young people use social networks extensively in their daily lives, and using social media is, without doubt, the media practice they do the most. Therefore, there are increasing efforts to include students’ use of social ...