Buscar
Mostrando ítems 1-5 de 5
Perspectivas docentes para una agenda crítica en educación mediática post COVID-19. Estudio comparativo en Latinoamérica
(Grupo Comunicar Ediciones, 2022)
Acceso abierto
La pandemia causada por la COVID-19 en América Latina obligó a transitar de un modelo educativo presencial a uno
a distancia atravesado por la emergencia, las precariedades tecnológicas y la falta de planificación. Esto ...
Museums and the Pandemic: Strategies for the Educommunication of Heritage
(Global Knowledge Academics, 2022)
Acceso restringido
This article compares the strategies between nine museums in Ecuador, Spain and Peru to address the educommunication activities developed as a result of the 2020 pandemic. Focused on content analysis, the research takes ...
Students’ perceptions on social media teaching tools in higher education settings
(Universidad de Navarra, 2021)
Acceso abierto
Young people use social networks extensively in their daily lives, and using social media is, without doubt, the media practice they do the most. Therefore, there are increasing efforts to include students’ use of social ...
Media literacy for children: Empowering citizens for a mediatized world
(SAGE, 2021)
Acceso restringido
Becoming a critical user of media is a premise for citizenship in contemporary times. The use of critical thinking skills in mediatized scenarios demands developing the ability to interact with media, not only in being ...
Niños YouTubers y el proceso de creación de videos: evidencia de competencias transmedia en acción
(Universidad de Guadalajara., 2018)
Acceso abierto
Analiza el proceso de creación y difusión de videos que desarrollan niños
YouTubers peruanos para comprender el tipo de habilidades que se despliegan en dicho
proceso a través del método de la etnografía digital. Los ...