• Atributos diferenciadores entre el comercio minorista tradicional y el moderno 

      Bohorquez-Lopez, Victor W.; García-Ortiz, Paula Andrea; Méndez Lazarte, Christiam Ismael; Caycho Chumpitaz, Carlos Teodoro (Universidad Nacional de Colombia, 2022)
      Acceso abierto
      La presente investigación se enfoca en identificar las diferencias entre el comercio tradicional (mercados de abastos) y el comercio moderno (supermercados), en un contexto en el cual el mercado tradicional representa ...
    • Relevance of salespeople profiles: an analysis in an emerging economy 

      Arditto Díaz, Luis Eduardo; Cambra Fierro, Jesús; Olavarría Jaraba, Ana; Vázquez Carrasco, Rosario (Emerald, 2020)
      Acceso restringido
      Purpose: The purpose of this paper is to analyze the impact of the salespeople profile (i.e., effort, commitment and creativity) – and its degree of market orientation (MO) – on the success of new product launch and sales ...
    • Sustainability and branding in retail: a model of chain of effects 

      Flores Hernández, Javier Alfredo; Olavarría Jaraba, Ana; Valera Blanes, Guadalupe; Vázquez Carrasco, Rosario (Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI), 2020)
      Acceso abierto
      The main objective of this study is to analyse the impact of sustainable practices on companies' corporate reputation and brand image in the retail sector as perceived by consumers. In addition, we evaluate how those ...
    • Uso de CRM social para mejorar campañas de marketing dirigido en sector minorista 

      Bohorquez Lopez, Victor Wilfredo; Huaynate Mato, Edwin David; Méndez Lazarte, Christiam Ismael (Association for Information Systems, 2018)
      Acceso restringido
      Este estudio pretende demostrar que la efectividad de una campaña dirigida de marketing usando cupones puede mejorar utilizando elementos del CRM Social. Para lograrlo, se realizó un experimento consistente en otorgar ...