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Vacío legal en la tipificación de trata de personas 

Capcha Carrillo, Tito; Palacios Garay, Jessica Paola; Escalante Flores, Jorge Luis; Cadenillas Albornoz, Violeta (Alumni in, 2022)
Acceso abierto
Objetivo: El objetivo del estudio fue analizar el vacío legal en la tipificación de trata de personas en un distrito de Lima Metropolitana. Método: El paradigma de la investigación realizado fue el interpretativo, ...
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Liderazgo científico investigativo del docente para la transformación del contexto universitario 

Vargas-Pinedo, Melita Elizabeth; Mollo Flores, Marybel Esther; Alemán-Saravia, Ana Cecilia; Deroncele-Acosta, Angel (Universidad del Zulia, 2022)
Acceso abierto
La Universidad enfrenta constantes retos tecnológicos, socioculturales, ambientales, y otros, que requieren un docente líder en investigación para innovar el cambio organizacional de manera efectiva. De ahí ...
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Atributos diferenciadores entre el comercio minorista tradicional y el moderno 

Bohorquez-Lopez, Victor W.; García-Ortiz, Paula Andrea; Mendez Lazarte, Christiam Ismael; Caycho Chumpitaz, Carlos (Universidad Nacional de Colombia, 2022)
Acceso abierto
La presente investigación se enfoca en identificar las diferencias entre el comercio tradicional (mercados de abastos) y el comercio moderno (supermercados), en un contexto en el cual el mercado tradicional representa ...
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Destination recovery during COVID-19 in an emerging economy: Insights from Peru 

Cambra-Fierro, Jesús J.; Fuentes-Blasco, María; Huerta Álvarez, Rocío del Pilar; Olavarría-Jaraba, Ana (European Academy of Management and Business Economics, 2022)
Acceso abierto
The onslaught of the COVID-19 pandemic has had a critical impact on the travel and tourism sector. Tourist destinations in developing countries are even more susceptible to negative trends of this sort due to the importance ...
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Fair trade and consumer valuation: Purchase intentions in an emerging economy 

De la Piedra Vindrola, Sergio Edmundo; Juan M. Berbel-Pineda, Juan M.; Palacios-Florencio, Beatriz (John Wiley & Sons Ltd., 2022)
Acceso restringido
In the scientific literature, there is little evidence of empirical research concerning the impact of fair trade (FT) on shopping behaviour (this is practically non-existent, if we consider studies in emerging economies. ...
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Diagnosis of Future Demand for the Design of University Courses 

Ortiz Esaine, Nicolas Martin; Zapata, Rocio (IGI Global, 2022)
Acceso restringido
This study develops a method to determine future needs and competencies required for the design of future professional careers aligned with the demands of the country, institutions, and businesses. The article is based on ...
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The correlation between cognitive styles and written corrective feedback preferences among Iranian and Turkish EFL learners 

Kivi, Parivash Jamali; Hernández Vásquez, Ronald; Escalante Flores, Jorge Luis; Garay, Jessica Paola Palacios; Fuster Guillén, Doris (Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayincilik Merkezi, 2021)
Acceso abierto
This study aimed at finding the correlation between Iranian and Turkish EFL learners’ cognitive styles and their preferences for different WCF types. Sixty out of seventy-five EFL students at the intermediate level in two ...
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Insertion of Emerging Countries Exports in Global Supply Chains 

Méndez Lazarte, Christiam Ismael; Padilla Solis, Julio Alejandro (EAE Business School, 2021)
Acceso abierto
The objective of this research is to create a reference model to help an emerging country prepare a strategic and tactical plan for its export potential using information from digital media. Countries’ economic planning ...
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Impacto del mindfulness en el rendimiento académico de estudiantes universitarios: una revisión sistemática de literatura con VOSviewer 

Galdo Jiménez, Alfredo José (Universidad Marcelino Champagnat, 2021)
Acceso abierto
La presente investigación tiene por objetivos determinar el nivel de impacto de la exclusión de algunos términos claves en la coocurrencia acerca del tema “Impacto del mindfulness en el rendimiento académico de estudiantes ...
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Customer-based brand equity and customer engagement in experiential services: insights from an emerging economy 

Cambra Fierro, Jesús Juan; Fuentes Blasco, María; Huerta Álvarez, Rocío del Pilar; Olavarría, Ana (Springer, 2021)
Acceso abierto
The aim of this research is to analyze links between customer-based brand equity and customer engagement in the field of experiential services (e.g., private health clinics)—taking an emerging economy context as our ...
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Other ContributorMéndez Lazarte, Christiam Ismael (5)Escalante Flores, Jorge Luis (3)Flores Hernández, Javier Alfredo (3)Huerta Álvarez, Rocío del Pilar (3)Arditto Díaz, Luis Eduardo (2)Category / SubcategoryPendiente / Pendiente (10)Ciencias empresariales / Marketing (2)Ciencias empresariales y económicas / Administración (2)Ciencias empresariales / Economía (1)Ciencias empresariales / Negocios internacionales (1)Document typeArtículo en Scopus (15)Artículo de conferencia en Scopus (3)Artículo en Latindex (Catálogo 2.0) (2)Artículo en SciELO (1)SubjectPendiente (6)Comercio al por menor (3)Comportamiento del consumidor (3)Consumer behavior (3)Branding (2)Date2022 (6)2021 (4)2020 (8)2019 (2)2018 (1)

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