Listar por autor "Dreifuss Serrano, Cristina"
Mostrando ítems 1-20 de 20
-
Adaptaciones informales y nociones: de lo público frente a la densificación urbana
Dreifuss Serrano, Cristina; Maqueira Yamasaki, Ángeles (Pontificia Universidad Javeriana, 2019)Acceso abiertoEl estudio se centra en el impacto del crecimiento inmobiliario reciente en Lima, en el uso que se le da al espacio urbano, y cómo éste afecta las dinámicas sociales, la cohesión de vecindarios y la identidad de las personas ... -
Addressing resources to minimize COVID-19 impact in vulnerable neighborhoods using georeferencing
Dreifuss Serrano, Cristina; Cepero-Saravia, José (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2021)Acceso restringidoThe health emergency of COVID-19 brought particular challenges to vulnerable regions, especially in the global South. Local governments were faced with new tasks and risk situations, and the need for rapid and effective ... -
Assessing ethics in Problem-based Learning volunteer experiences
Dreifuss Serrano, Cristina; Herrera, Pablo C. (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2022)Acceso restringidoVolunteer work, generous in its nature, is generally assumed to have strong ethical principles. We also assume that Problem-based Learning aims toward significant pedagogical experiences with long lasting results. The ... -
Classroom migrations: The new remote learning environments?
Dreifuss Serrano, Cristina; Schreier Barreto, Christopher (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2021)Acceso restringidoFaced with changes in higher education, due to the health emergency of COVID-19, face-to-face contexts - laboratories, workshops, and studios – needed to migrate into digital environments. We analyze first-year design ... -
Criterios de clasificación de la vivienda informal: una revisión sistemática PRISMA como herramienta para establecimiento y análisis de categorías
Dreifuss Serrano, Cristina; Schreier Barreto, Christopher; Jumpa Zevallos, Mauricio (redfundamentos, 2018)Acceso abiertoEn el análisis de la ciudad informal, la descripción de las unidades de vivienda suele ser más relevante que la metodología de aproximación. Mientras que las escalas metropolitana y barrial poseen metodologías exhaustivas, ... -
Design during COVID-19: Agents and allies in the role of designer, digital fabrication and distributed production
Herrera, P. C.; Dreifuss Serrano, Cristina; Juarez, B. (Universidade do Vale do Rio dos Sinos, 2021)Acceso abiertoDuring COVID-19 global emergency, designers proposed solutions at different scales, as quick responses to demands from different agents. In the same way, we critically analyzed the emergence of allies, protocols and tools, ... -
Early childhood online education in the COVID-19 context. Behavioral Patterns for User Interface Design
Dreifuss Serrano, Cristina; Herrera, Pablo C. (IEEE, 2020)Acceso restringidoThe outcomes from the lived experience descriptions show that tested indicators for the evaluation of both MOOCs and preschool education are insufficient or inexact for the assessment of our current condition. Most of the ... -
Enseñanza-aprendizaje en el taller de diseño
Dreifuss Serrano, Cristina (Universidad de Lima, 2015)Acceso abiertoLos procesos de transmisión de conocimiento en contextos formales son definidos en términos de enseñanza-aprendizaje, una actividad dual que involucra a los estudiantes y a los docentes, así como al ambiente donde se ... -
ETC Distance Learning Studies during COVID-19, a meta-analysis
Dreifuss Serrano, Cristina; Herrera, Pablo C. (IEEE, 2022)Acceso restringidoThe recent increase in the amount of research on Distance Learning in Engineering, Technology, and Computing, produced by the adaptations in response to the sanitary emergency, makes it necessary to systematize, classify ... -
Fab Lab-based learning: an environment to promote Women and Leadership in Engineering Education
Herrera, Pablo C.; Dreifuss Serrano, Cristina; Valenzuela-Zubiaur, Macarena; Caycho, V. (IEEE, 2022)Acceso restringidoThe gender gap remains one of the outstanding problems in engineering education. However, there are global learning communities with more than a decade that show sustainable statistics for learning and leadership in STEM ... -
El huachafo como clave de lectura para la vivienda autoconstruida: Estudio sobre los aspectos formales y sociales en la arquitectura informal de Lima Metropolitana (Perú)
Dreifuss Serrano, Cristina (Universidade do Vale do Rio dos Sinos, 2019)Acceso abiertoLos recientes fenómenos de crecimiento urbano acelerado tienen un impacto muchas veces violento en la imagen de la ciudad. La respuesta de los habitantes frente a la falta de pronta respuesta por parte de las autoridades ... -
Latin American universities and digital craft: reaching out to regional development
Herrera, Pablo; Dreifuss Serrano, Cristina; Casiano Arroyo, Manuel (IEEE, 2019)Acceso restringidoThis research identifies and analyzes the interaction between universities and craft experiences, with communities in different cities and towns in Latin America. These interactions use as link two technologies: digital ... -
Micro-rigenerazione di spazi pubblici in aree marginali: processi a confronto Guatemala e Perù
Giofrèa, Francesca; Dreifuss Serrano, Cristina (Firenze University Press, 2020)Acceso abiertoL’articolo descrive e compara due processi di progettazione partecipativa in aree marginali del Sud e Centro America: Mixco (Guatemala) e Alto Perù, Chorrillos (Perù). Entrambi i processi hanno l’obiettivo di ... -
Pedagogical participatory experiences to promote Public Interest Technology from volunteer work
Cepero Saravia, José; Dreifuss Serrano, Cristina; Herrera, Pablo C. (IEEE, 2020)Acceso restringidoPublic Interest Technologies allow practices and learning opportunities for the sustainable improvement of living conditions. Our analysis of participatory pedagogical experiences, from the perspective of student volunteer ... -
Producción cultural huachafa
Dreifuss Serrano, Cristina (Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoLa producción cultural contemporánea en nuestro medio se caracteriza por tener múltiples influencias, que dan como resultado productos finales diversos, eclécticos y, en muchos casos, percibidos como inadecuados. Los ... -
The merging of physical and cyber urban space: towards sustainability after COVID-19
Dreifuss Serrano, Cristina; Maqueira Yamasaki, Ángeles (IEEE, 2021)Acceso restringidoSince the outburst of COVID-19 pandemic, and the start of non-pharmaceutical interventions such as lockdowns and social distancing, we have analyzed changes in the way citizens relate to one another and to the new configuration ... -
Tradiciones urbanas en el contexto del crecimiento inmobiliario de Lima
Dreifuss Serrano, Cristina; Maqueira Yamasaki, Ángeles; Dreifuss Serrano, Cristina; Maqueira Yamasaki, Ángeles (Universidad de Lima, 2015)Acceso abiertoEl estudio se centró en el impacto del reciente crecimiento inmobiliario en Lima, en las tradiciones y el uso que se da al espacio urbano, con especial énfasis en la manera como este afecta las dinámicas sociales, la ... -
Tradiciones urbanas en el contexto del crecimiento inmobiliario de Lima
Dreifuss Serrano, Cristina; Maqueira Yamasaki, Ángeles; Dreifuss Serrano, Cristina; Maqueira Yamasaki, Ángeles (Universidad de Lima, 2014)Acceso abiertoEl objetivo del estudio fue analizar el impacto del crecimiento inmobiliario reciente en Lima en las tradiciones y el uso que se le da al espacio urbano, y verificar de qué manera este crecimiento afecta las dinámicas ... -
Undergraduate perceptions of remote teaching in Computer-Aided Design courses
Arteaga-Juárez, Pedro; Dreifuss Serrano, Cristina; Herrera, Pablo C. (IEEE, 2022)Acceso restringidoThis research analyzes the undergraduate student's perceptions and challenges of the mandatory transition of six computer-aided design courses, from a blended modality to a completely remote one, in the context of the ... -
Voluntourism: An academic proposal for sustainability in tourism and digital technologies
Dreifuss Serrano, Cristina; Herrera, Pablo (IEEE, 2019)Acceso restringidoVoluntary tourism (voluntourism) is an experience that combines travelling and social aide at the destination, organized in a way that allows travelers to work on activities that would help the local population. It takes ...