Browsing by Author "Lens, Willy"
Now showing items 1-7 of 7
-
Achievement goals, learning strateges and language achevement among peruvian high school students
Matos Fernández, Lennia; Lens, Willy; Vansteenkiste, Maarten (Ubiquity Press Ltd., 2007)Acceso abiertoWe used an achievement goal framework to study the role of motivation in the academic context of a Peruvian sample of 8 th to 10 th grade high school students (N = 1505). The purpose of this cross-sectional study was to ... -
Autonomous and controlled regulation of performance-approach goals: Their relations to perfectionism and educational outcomes
Vansteenkiste, Maarten; Smeets, Stijn; Soenens, Bart; Lens, Willy; Matos Fernández, Lennia; Deci, Edward L. (Springer, 2010)Acceso abiertoThe present research uses self-determination theory to examine whether autonomous and controlled regulation of performance-approach (PAp) goals would differentially predict educational outcomes and add to the variance ... -
Efectos de tipos de instrumentalidad sobre variables motivacionales y cognitivas
Simons, Joke; Lens, Willy; Dewitte, Siegfried (Universidad de Lima, 2001)Acceso abiertoEn el presente estudio intentaremos combinar dos teorías líderes en el campo de la motivación y el logro, particularmente la teoría de la perspectiva de tiempo futuro y la teoría de meta. Ambas teorías brindan recomendaciones ... -
Inserción social en adolescentes: Un estudio sociopsicológico
Herrera, Dora; Lagrou, Leopold; Lens, Willy (Universidad de Lima, 2002)Acceso abiertoLa presente investigación se orienta a conocer los correlatos sociopsicológicos de la inserción social en adolescentes que han culminado sus estudios secundarios. El modelo de investigación ha considerado variables ... -
El rol de la perspectiva de tiempo futuro en la motivación estudiantil
Lens, Willy (Universidad de Lima, 1998)Acceso abiertoEl propósito de este artículo es explicar cómo la motivación de los estudiantes para el aprendizaje y las tareas de logro derivan parcialmente de su utilidad o instrumentalidad para el cumplimiento de metas en el futuro ... -
Study persistence and academic achievement as a function of the type of competing tendencies
Lens, Willy; Lacante, Marlies; Vansteenkiste, Maarten; Herrera, Dora (Springer Netherlands, 2005)Acceso abiertoIn order to understand and predict students' achievement and persistence at learning activities, many contemporary motivational models consider how much students are motivated for their school work. However, students' ... -
La Teoría de Orientación a la Meta, estrategias de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes de secundaria de Lima
Matos Fernández, Lennia; Lens, Willy (Universidad de Lima, 2006)Acceso abiertoEn la presente investigación se ha empleado la Teoría de Orientación a la Meta para estudiar el rol que tiene la motivación de los estudiantes en el contexto educativo en una muestra de 1.505 estudiantes de secundaria ...