Listar por autor "Matos Fernández, Lennia"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Achievement goals, learning strateges and language achevement among peruvian high school students
Matos Fernández, Lennia; Lens, Willy; Vansteenkiste, Maarten (Ubiquity Press Ltd., 2007)Acceso abiertoWe used an achievement goal framework to study the role of motivation in the academic context of a Peruvian sample of 8 th to 10 th grade high school students (N = 1505). The purpose of this cross-sectional study was to ... -
Adaptación de dos cuestionarios de motivación: Autorregulación del Aprendizaje y Clima de Aprendizaje
Matos Fernández, Lennia (Universidad de Lima, 2009)Acceso abiertoEsta investigación psicométrica tuvo como objetivo adaptar y validar dos cuestionarios: Autorregulación del Aprendizaje y Clima de Aprendizaje. La muestra estuvo compuesta por 369 estudiantes universitarios de una universidad ... -
Autonomous and controlled regulation of performance-approach goals: Their relations to perfectionism and educational outcomes
Vansteenkiste, Maarten; Smeets, Stijn; Soenens, Bart; Lens, Willy; Matos Fernández, Lennia; Deci, Edward L. (Springer, 2010)Acceso abiertoThe present research uses self-determination theory to examine whether autonomous and controlled regulation of performance-approach (PAp) goals would differentially predict educational outcomes and add to the variance ... -
La Teoría de Orientación a la Meta, estrategias de aprendizaje y rendimiento académico en estudiantes de secundaria de Lima
Matos Fernández, Lennia; Lens, Willy (Universidad de Lima, 2006)Acceso abiertoEn la presente investigación se ha empleado la Teoría de Orientación a la Meta para estudiar el rol que tiene la motivación de los estudiantes en el contexto educativo en una muestra de 1.505 estudiantes de secundaria ...