Show simple item record

dc.contributor.advisorFalconí Cánepa, Giancarlo
dc.contributor.authorMiglio Piedra, Giacomo Lucca
dc.date.accessioned2021-01-22T16:31:13Z
dc.date.available2021-01-22T16:31:13Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMiglio-Piedra, G. L. (2020). Proyecto de emprendimiento visual network: content creators [Trabajo de Investigación para optar el Grado de Maestro en Dirección Estratégica de Contenidos, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/12370es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/12370
dc.description.abstractProject concept: We are part of the communication services industry. Our target market is that of companies that require comprehensive communication services with an emphasis on digital marketing, branding and production of photography and video content. Our main product / service line is the management of digital communication for social networks, as well as audiovisual production. And it differs from competitors by possessing characteristics related to our marketing strategy due to product and price differentiation. Current situation: The organization was constituted as E.I.R.L, in June 2019. It is currently in the implementation phase / stage and first months of work. Your greatest challenge is attracting customers in the short term, and we will address this with our marketing strategy. Your greatest opportunity is our competitive advantage and the need of consumers for our products. Key factors: The key success factors of the project are the differential advantages that are graphed in the positioning related to the human factor; as well as the resources available for the optimal execution of the services (eg: digital cinema camera). In addition, there is the adequate economic capital for the correct implementation of the company. Further, we can compete on price in relation to some of our competitors, as will be seen in the later annexes. Financial requirement: To start, the project needs a capital of US $ 20,000.00. It will be used mainly for the implementation of the business with the minimum equipment necessary to provide the services of the company with the required personnel. The loan is already covered 100% since the investment was made by the founder of the company, coming from his own savings.en_EN
dc.description.abstractConcepto del proyecto: Somos parte de la industria de servicios de comunicación. Nuestro mercado objetivo es el de empresas que requieren servicios de comunicación integral con énfasis en marketing digital, branding y producción de contenidos de fotografía y video. Nuestra línea de producto/servicio principal es el manejo de comunicación digital para redes sociales, así como el de realización audiovisual. Y se diferencia de los competidores por poseer características relacionadas a nuestra estrategia de marketing por diferenciación de productos y precio. Situación actual: La organización se ha constituido como E.I.R.L, en junio de 2019. Actualmente se encuentra en fase/etapa de implementación y primeros meses de trabajo. Su mayor reto es la captación de clientes a corto plazo, y lo enfrentaremos con nuestra estrategia de marketing. Su mayor oportunidad es nuestra ventaja competitiva y la necesidad de parte de los consumidores por nuestros productos. Factores clave: Los factores clave de éxito del proyecto son las ventajas diferenciales que están graficadas en el posicionamiento relacionado con el factor humano; así como los recursos disponibles para la ejecución óptima de los servicios (Ej.: cámara de cine digital). Además, está el capital económico adecuado para la correcta implementación de la empresa. Adicionalmente, podemos competir por precio en relación a algunos de nuestros competidores, como se verá en los anexos posteriores. Requerimiento financiero: Para iniciar, el proyecto necesita un capital de US$20,000.00. Se usará principalmente para la implementación del negocio con los equipos mínimos necesarios para brindar los servicios de la empresa con el personal requerido. El préstamo ya se encuentra cubierto al 100% puesto que la inversión fue realizada por el fundador de la empresa, proveniente de los ahorros propios.es_PE
dc.description.uriTrabajo de investigación
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectContent marketingen_EN
dc.subjectDigital mediaen_EN
dc.subjectEntrepreneurshipen_EN
dc.subjectMarketing de contenidoses_PE
dc.subjectMedios digitaleses_PE
dc.subjectEmprendimientoes_PE
dc.titleProyecto de emprendimiento visual network: content creatorses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
thesis.degree.levelMaestría
thesis.degree.disciplineDirección Estratégica de Contenidoses_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Escuela de Posgrado
dc.publisher.countryPE
dc.type.otherTrabajo de investigación
thesis.degree.nameMaestro en Dirección Estratégica de Contenidos
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7538-8092
renati.discipline419357
dc.identifier.isni0000000121541816
renati.author.dni46129095
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#maestro*
renati.advisor.dni9678300
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeInvestigacion*
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.04
ulima.catOI


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess