Estudio de prefactibilidad para la instalación de una empresa comercializadora de productos personalizados a través de una plataforma móvil
View/ Open
Fidel_Estudio-prefactibilidad-instalacion.pdf
(application/pdf: 2.843Mb)
(application/pdf: 2.843Mb)
Date
2020Advisor(s)
Metadata
Show full item recordAbstract
This research work develops a pre-feasibility study of a company that sells personalized products through a mobile platform. This consists of nine chapters, in this executive summary the different points developed will be explained. The work is carried out following the problem of a constantly expanding technological market and seeks to demonstrate the economic, commercial, technical and financial viability for the implementation of a service dedicated to the sale of personalized products. The market study determined that the specific demand of the project is equivalent to 14,352 units sold in the first year and 28,769 units in the last year. The districts of La Molina and Santiago de Surco are evaluated as location alternatives for commercial offices. Based on the factors of proximity, cost and competition, the location selected was the office itself in the district of La Molina. Likewise, the relationship with the size of the market, resources, technology, investment and the breakeven point is developed, which turned out to be 17,650 cups and 9,669 poles per year. It was determined that the human resources necessary to provide the service are a general manager, a designer, a customer service coordinator, an office manager and a reception manager. With reference to the financial economic analysis, an investment of 121,059 soles was estimated, financing 80% at a rate of 20% at 5 years with constant installments, the economic NPV was 92,453 soles and the IRR of 44.7% calculated at 5 years and With a COK of 30.14%, the Financial NPV was 107,538 soles, also at 5 years and the IRR of 87.76% Finally, the following indicators were obtained for the social evaluation: an aggregate value of 131,750 soles, the capital product ratio is 1.08 soles, the capital intensity is 0.91 and the capital density is equal to S / 26,902. El presente trabajo de investigación desarrolla un estudio de pre-factibilidad de una empresa comercializadora de productos personalizados a través de una plataforma móvil. Este consta de nueve capítulos, en este resumen ejecutivo se explicarán los diferentes puntos desarrollados. El trabajo se desarrolla a raíz de la problemática de un mercado tecnológico en constante expansión y busca demostrar la viabilidad económica, comercial, técnica y financiera para la implementación de un servicio dedicado a la venta de productos personalizados. El estudio de mercado determinó que la demanda específica del proyecto equivale a 14,352 unidades vendidas en el primer año y 28,769 unidades en el último año. Se evalúan como alternativas de ubicación para las oficinas comerciales los distritos de La Molina y Santiago de Surco. Basándonos en los factores de cercanía, costo y competencia la ubicación seleccionada fue la oficina propia en el distrito de la Molina.Así mismo, se desarrolla la relación con el tamaño del mercado, los recursos, la tecnología, la inversión y el punto de equilibrio, el mismo que resulto ser de 17,650 tazas y 9,669 polos al año. Se determinó que los recursos humanos necesarios para brindar el servicio son un
gerente general, un diseñador, un coordinador de atención al cliente, un encargado de despachos y un encargado de recepción.
Con referencia al análisis económico financiero, se estimó una inversión de 121,059 soles, financiando el 80% a una tasa de 20% a 5 años con cuotas constantes, el VAN económico fue de 92,453 soles y la TIR de 44.7% calculado a 5 años y con un COK de 30.14% así mismo el VAN Financiero fue de 107,538 soles igualmente a 5 años y la TIR de 87.76% Finalmente, para la evaluación social se obtuvieron los siguientes indicadores: un valor agregado de 131,750 soles, la relación producto capital es de 1,08 soles, la intensidad de capital es de 0,91 y la densidad de capital es igual a S/ 26,902.
How to cite
Fidel Ponce, D. R. y Melendez Ovkaric, N. (2020). Estudio de prefactibilidad para la instalación de una empresa comercializadora de productos personalizados a través de una plataforma móvil [Tesis para optar el Título Profesional de Ingeniero Industrial, Universidad de Lima]. Repositorio institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/12830Publisher
Universidad de LimaCategory / Subcategory
Ingeniería industrial / Ingeniería de NegociosSubject
Collections
- Tesis [887]
The following license files are associated with this item: