Mostrar el registro sencillo del ítem
La leche y la sangre, el cuerpo y el espíritu: significaciones de lo corporal en La teta asustada, de Claudia Llosa
dc.contributor.author | Finol, José Enrique | |
dc.contributor.author | Cabrejo Cobián, José Carlos | |
dc.contributor.other | Finol, José Enrique | es_PE |
dc.contributor.other | Cabrejo Cobián, José Carlos | es_PE |
dc.date.accessioned | 2021-07-19T20:45:29Z | |
dc.date.available | 2021-07-19T20:45:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Finol, J. E. & Cabrejo, J. C. (2020). La leche y la sangre, el cuerpo y el espíritu: significaciones de lo corporal en La teta asustada, de Claudia Llosa. Signo y Pensamiento, 39(77). https://doi.org/10.11144/Javeriana.syp39-76.lsce | es_PE |
dc.identifier.issn | 2027-2731 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12724/13610 | |
dc.description | Indexado en Scopus | es_PE |
dc.description.abstract | This work shows the results from a research on the film La teta asustada (2009) by the Peruvian director Claudia Llosa. An innovative approach is proposed for the analysis and interpretation of the film in order to highlight some aspects barely dealt with in the previous bibliography on this topic. We start with a principle stating that the body is an essential element in the semiotization of the world, an aspect extensively and intensively developed in this film. A proposal consisting of five types of corporeity (spatial, temporal, sexual, vegetal and vital) is proposed. They shape a specific sense of corporeity, a concept understood as a set of imageries associated with the body in a specific context and historic time. | en_EN |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | eng | es_PE |
dc.publisher | Pontificia Universidad Javeriana | es_PE |
dc.relation.ispartof | urn:issn2027-2731 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_PE |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.source | Repositorio Institucional - Ulima | es_PE |
dc.source | Universidad de Lima | es_PE |
dc.subject | Semiótica | es_PE |
dc.subject | Cuerpo humano | es_PE |
dc.subject | Películas cinematográficas | es_PE |
dc.subject | Semiotics | en_EN |
dc.subject | Body, human | en_EN |
dc.subject | Motion pictures | en_EN |
dc.title | La leche y la sangre, el cuerpo y el espíritu: significaciones de lo corporal en La teta asustada, de Claudia Llosa | en_EN |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_PE |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.type.other | Artículo en Scopus | es_PE |
ulima.areas.lineasdeinvestigacion | Comunicación y cultura / Lenguajes y discursos | es_PE |
dc.identifier.journal | Signo y Pensamiento | |
dc.publisher.country | CO | es_PE |
dc.description.peer-review | Revisión por pares | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#1.02.02 | es_PE |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.11144/Javeriana.syp39-76.lsce | |
ulima.autor.afiliacion | Finol, José Enrique (Universidad de Lima) | es_PE |
ulima.autor.afiliacion | Cabrejo Cobián, José Carlos (Universidad de Lima) | es_PE |
ulima.autor.afiliacion | Finol, José Enrique (“No figura en la lista del año 2018”) | es_PE |
ulima.autor.afiliacion | Cabrejo Cobián, José Carlos (Comunicación) | es_PE |
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato | Ver |
---|---|---|---|
No hay ficheros asociados a este ítem. |
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Investigadores externos [101]