The influence of digital marketing on the student recruitment process in the private higher education sector in Perú
Ver/
Tesis
(application/pdf: 324.2Kb)
(application/pdf: 324.2Kb)
Autorización
(application/pdf: 203.3Kb)
(application/pdf: 203.3Kb)
Reporte de similitud
(application/pdf: 2.453Mb)
(application/pdf: 2.453Mb)
Fecha
2023Asesor(es)
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The general objective of this research was to analyze the influence of Digital Marketing on the student recruitment process in the Private Higher Education Sector in Peru. To do this, the current context of the Higher Education Sector in Peru is described, and the dimensions of digital marketing are explored. The methodology used is mixed since interviews with digital marketing managers from Peruvian universities with a business focus were conducted, and 380 surveys aimed at students from the same universities were conducted as a sample. Furthermore, the data collected through surveys were reviewed, processed, and analyzed using SPSS statistical software. Finally, based on quantitative and qualitative research, it was observed that there is a positive correlation between the student recruitment process in the Private Higher Education Sector in Peru and the application of digital marketing tools, as supported by numerical evidence. El objetivo general de esta investigación fue analizar la influencia del Marketing Digital en el proceso de captación de estudiantes en el sector de Educación Superior Privada en el Perú. Para ello, se describe el contexto actual del sector de Educación Superior en el Perú y se exploran las dimensiones del marketing digital. La metodología utilizada es mixta, ya que se realizaron entrevistas a gerentes de marketing digital de universidades peruanas con enfoque empresarial y como muestra se realizaron 380 encuestas dirigidas a estudiantes de las mismas universidades. Los datos recolectados a través de encuestas fueron revisados, procesados y analizados utilizando el software estadístico Minitab. Finalmente, con base en la investigación cuantitativa y cualitativa, se observó que existe una correlación positiva entre el proceso de captación de estudiantes en el Sector de Educación Superior Privada en el Perú y la aplicación de herramientas de marketing digital, tal como lo sustenta la evidencia numérica
Cómo citar
Mini Cuadros, D. A. & Sotomayor Vidal, A. (2023). The influence of digital marketing on the student recruitment process in the private higher education sector in Perú [Tesis para optar el Título Profesional de Ingeniero Industrial, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/20268Editor
Universidad de LimaTemas
Coleccion(es)
- Tesis [887]