Enhancing the supply chain of a company in the peruvian food sector through digital transformation

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Date
2024Advisor(s)
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The success of the supply chain is assessed through the efficiency and effectiveness of the innovative strategies that a company provides to its customers. Currently, companies face significant challenges in improving their service levels due to constant innovations in digitization. This study aimed to evaluate the impact of digitization and automation on the supply chain of a Peruvian fast-moving consumer goods company. Using a three-phase simulated design methodology with the involvement of relevant departments within the company, the goal was to analyze the impact of implementing new software to improve Fill Rate, a service level indicator used by the company. The main findings reveal a technical gap of 14.38%, and the objective of achieving 80% is expected to be met by the end of this year. Finally, this research serves as a starting point for further evaluation and analysis of the indicator's impact with the software in other areas. This will enable the investigation of new tools that are more aligned with the specific needs of each area to enhance its service level. El éxito de la cadena de suministro se evalúa a través de la eficiencia y eficacia de las estrategias innovadoras que una empresa ofrece a sus clientes. En la actualidad, las empresas enfrentan desafíos significativos para mejorar sus niveles de servicio debido a las constantes innovaciones en digitalización. Este estudio tuvo por objetivo evaluar el impacto de la digitalización y automatización en la cadena de suministro de una empresa de consumo masivo peruano. A partir de una metodología de diseño simulada de 3 fases con la participación de las áreas involucradas de la empresa, se busca analizar el impacto de la implementación de un nuevo software para mejorar el Fill Rate, que es el indicador de nivel de servicio que usa la empresa. Los principales hallazgos evidencian que existe una brecha técnica de 14.38% y se espera cumplir al 80% el objetivo propuesto este año. Finalmente, esta investigación constituye un punto de partida para seguir evaluando y analizando el impacto del indicador con el software en otras áreas. Con ello, se podrán investigar nuevas herramientas que sean más compactas con las necesidades de cada área para mejorar su nivel de servicio.
How to cite
Cieza Miraval, F. J., & Llerena Igreda, O. J. (2024). Enhancing the supply chain of a company in the peruvian food sector through digital transformation [Tesis para optar el Título Profesional de Ingeniero Industrial, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/22213Publisher
Universidad de LimaCollections
- Tesis [1167]

