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dc.contributor.advisorMontoya Ramírez, Manuel Fernando
dc.contributor.authorAlva Villanueva, Bruno Enrique
dc.contributor.authorSuarez Paucar, Cesar Arnold Junior
dc.date.accessioned2025-06-17T22:00:55Z
dc.date.available2025-06-17T22:00:55Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/22854
dc.description.abstractThis article seeks to apply the Lean Healthcare engineering technique in the management of dermatology outpatient clinics. It was concluded that the adoption of Lean Healthcare can significantly favor the optimization of clinics' internal processes, ranging from patient reception to care and departure. To achieve the objectives, research methods were used that included the analysis of related literature, the study of successful cases and the collection of data directly on the spot. Likewise, historical data from the same company were collected, analyzed and compared with the results reported in the cases of the reviewed literature.en_EN
dc.description.abstractEste artículo busca aplicar la técnica de ingeniería Lean Healthcare en la gestión de consultas externas de dermatología. Se concluyó que la adopción de Lean Healthcare puede favorecer significativamente la optimización de los procesos internos de las clínicas, abarcando desde la recepción del paciente hasta su atención y salida. Para alcanzar los objetivos, se emplearon métodos de investigación que incluyeron el análisis de literatura relacionada, el estudio de casos de éxito y la recopilación de datos directamente en el lugar. Asimismo, se recopilaron, analizaron y compararon datos históricos de la misma empresa con los resultados reportados en los casos de la literatura revisada.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess
dc.subjectAtención médicaes_PE
dc.subjectSatisfacción del pacientees_PE
dc.subjectDermatologíaes_PE
dc.subjectGarantía de calidad (Atención sanitaria)es_PE
dc.subjectConsultores médicoses_PE
dc.subjectConsultorios médicoses_PE
dc.subjectCitas y horarios médicoses_PE
dc.subjectListas de esperaes_PE
dc.subjectHospitaleses_PE
dc.subjectServicios de saludes_PE
dc.subjectAtención primariaes_PE
dc.subjectProducción eficientees_PE
dc.subjectAdministración de servicios de saludes_PE
dc.subjectProducción eficientees_PE
dc.titleLean healthcare implementation proposal to increase the level of patient satisfaction in a company that manages otupatient careen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.levelTítulo profesionales_PE
thesis.degree.disciplineIngeniería Industriales_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Ingeniería
dc.publisher.countryPE
dc.type.otherTesis
thesis.degree.nameIngeniero Industrial
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5239-0456
renati.discipline722026
dc.identifier.isni0000000121541816
renati.author.dni70367604
renati.author.dni74062709
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.advisor.dni06609745
renati.jurorSantos Figueroa, Luis Enrique
renati.jurorNoriega Araníbar, Maria Teresa
renati.jurorMontoya Ramírez, Manuel Fernando
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis*
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.11.04
ulima.catOI


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