• español
    • English
  • Politics
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Institutional Repository ULima
  • Tesis
  • Licenciatura
  • Ingeniería Industrial
  • Tesis
  • View Item
  •   Institutional Repository ULima
  • Tesis
  • Licenciatura
  • Ingeniería Industrial
  • Tesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estudio de prefactibilidad para la implementación de una cadena de servicios de cuidado personal en Lima Metropolitana

Thumbnail
View/Open
Resumen
(application/pdf: 209.1Kb)
Trabajo
(application/pdf: 5.763Mb)
Autorización
(application/pdf: 235.3Kb)
Reporte de similitud
(application/pdf: 6.921Mb)
Date
2025
Author(s)
Flores Chalco, Jhona Margaret
Advisor(s)
Díaz Garay, Bertha Haydeé
Metadata
Show full item record
Abstract
El estudio analiza la viabilidad de implementar una cadena de servicios de cuidado personal en Lima Metropolitana, dirigida a hombres y mujeres modernos y sofisticados de entre 18 y 55 años de los niveles socioeconómicos B y C. Se destaca que el cuidado personal ha dejado de ser exclusivo de las mujeres, aumentando el consumo masculino en peluquerías, salones de belleza y barberías. La investigación, desarrollada entre febrero de 2019 y abril de 2020, utilizó enfoques cualitativos y cuantitativos. Incluyó entrevistas a profesionales del rubro, visitas a locales, grupos focales y encuestas a 767 clientes. Los resultados mostraron una alta aceptación del concepto “Blleza” con una calificación de 4,83 sobre 5. Se identificaron recursos disponibles y se estimó un valor agregado de S/13,4 millones. El proyecto es financieramente rentable, con un VAN de S/710 535, una TIR de 58,8 %, una razón beneficio-costo de 3,42 y un periodo de recuperación de 2 años y 11 meses.
 
The study analyzes the feasibility of implementing a personal care service chain in Metropolitan Lima, targeting modern and sophisticated men and women aged 18 to 55 from socioeconomic levels B and C. Personal care is no longer exclusive to women, as male consumption of hairdressing, beauty salon, and barber services has increased. The research, conducted between February 2019 and April 2020, employed both qualitative and quantitative approaches. It included interviews with industry professionals, site visits, focus groups, and surveys of 767 clients. The results showed high acceptance of the “Blleza” concept, with a rating of 4.83 out of 5. Necessary resources are available, and the project is expected to generate added value of S/13.4 million. It is financially viable, with a Net Present Value (NPV) of S/710,535, an Internal Rate of Return (IRR) of 58.8%, a benefit-cost ratio of 3.42, and a payback period of 2 years and 11 months.
 
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12724/22895
Publisher
Universidad de Lima
Subject
Peluquerías
Barberías
Centros de estética
Cuidado personal
Estudios de prefactibilidad
Collections
  • Tesis [1167]


Contact Us: [email protected]

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software
 

 

Browse

All of RepositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisorsAuthors UlimaDocument typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsAdvisorsAuthors UlimaDocument type

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us: [email protected]

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software