Show simple item record

dc.contributor.authorOrtíz, María Gabriela
dc.contributor.authorFinol, José Enrique
dc.contributor.otherFinol, José Enrique
dc.date.accessioned2019-01-14T18:43:08Z
dc.date.available2019-01-14T18:43:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationOrtíz, M. G y Finol, J. E. (2018). Semiótica, publicidad y jóvenes: Discriminación de género en una marca de telefonía celular. Opción, 34(87), 625-661. Recuperado de http://200.74.222.178/index.php/opcion/article/view/24590/25330es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/7732
dc.description.abstractIn this investigation we elaborate a semiotic analysis of advertisement addressed to young Ecuadorean people by the cellular telephone company Tuenti. Afterwards, we perform a perception study using the Focus Group technique. The objective is to find out the perception that young people have regarding the messages transmitted in the advertisements y the aforementioned brand, and whether thy normalize gender discrimination and machismo. The results evidence that the analyzed adverts use images of women and reproduce stereotypes which are perceived as discriminatory or machistas. © 2018, Universidad del Zulia. All rights reserved.en_EN
dc.description.abstractEn la investigación se elabora un análisis semiótico de la publicidad dirigida a jóvenes ecuatorianos por la marca de telefonía celular Tuenti realizada. Luego se realiza un estudio de percepción utilizando la técnica del focus group. El objetivo es conocer la percepción que tienen los jóvenes sobre los mensajes que trasmiten las piezas publicitarias de la mencionada marca, y si naturalizan la discriminación de género o el machismo. Los resultados evidencian que las imágenes analizadas utilizan la imagen de la mujer y reproducen estereotipos que son percibidos como discriminatorios y machistas.es_PE
dc.formatapplication/html
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad del Zulia
dc.relation.urihttp://200.74.222.178/index.php/opcion/article/view/24590/25330
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional. Ulima
dc.sourceUniversidad de Lima
dc.subjectAdvertising-Languageen_EN
dc.subjectWomen in advertisingen_EN
dc.subjectSex discriminationen_EN
dc.subjectSemioticsen_EN
dc.subjectSemióticaes_PE
dc.subjectLenguaje publicitarioes_PE
dc.subjectMujeres en la publicidades_PE
dc.subjectDiscriminación sexuales_PE
dc.subjectMachismoes_PE
dc.titleSemiótica, publicidad y jóvenes: Discriminación de género en una marca de telefonía celulares_PE
dc.title.alternativeSemiotics, advertising and young men: Gender discrimination in cellphone branden_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo en Scopuses_PE
ulima.areas.lineasdeinvestigacionComunicación y cultura / Lenguajes y discursoses_PE
dc.identifier.journalOpción
dc.publisher.countryVE
dc.identifier.isni121541816


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess