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Caso de estudio: IOI's global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe present work seeks to analyse the 5 main areas: international market intelligence, international marketing, strategic global management, international trade logistics and international finance of IOI Corporation Berhad ... -
Caso de estudio: IOI's global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe objective of this case is to evaluate IOI Corporation Berhad, determing quantitatively the level of success and competitiveness that it has had during the period between 2012 and 2017. To achieve this, the group's ... -
Caso de estudio: ioi’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoPalm oil is a highly competitive and continuously growing industry that has several established companies, among them is the IOI group “Industrial Oxygen Incorporated” of Malaysia, this is a multinational family business ... -
Caso de estudio: IOI’S global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe present case study analyzes the company IOI Corporation Berhard, an Asian family business founded in the 80s, which is mainly engaged in palm plantation and the production of palm oil and derivatives. This study presents ... -
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoEl presente estudio de caso busca determinar el curso de acción a tomar por la empresa IOI Group para consolidar el potencial crecimiento que tiene hacia el año 2025. Dicha empresa B2B familiar del sector de aceite de palma ... -
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoThe IOI group company is a family business within the palm oil and derivatives industry, originating in Malaysia. In 2017, the company reached an international expansion, but at the same time, it went through several ... -
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoEn el presente trabajo de investigación, se analizó el caso de IOI Corporation, una mini-multinacional productora de aceite de palma de Malasia que se encuentra evaluando la posibilidad de expandirse bajo dos criterios, ... -
Caso de estudio: IOI’s global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoIOI Group es una empresa asiática dedicada al sector del aceite de palma que a lo largo del tiempo ha ido expandiendo operaciones hacia nuevas áreas geográficas y atendiendo a nuevos segmentos de mercado. IOI Group está ... -
Caso de estudio: IOI’S global challenge: moving up the palm oil value chain
(Universidad de Lima, 2019)Acceso abiertoIn the present case to be developed, we are introduced to IOI Corporation Behard, a leading company in the production and marketing of “Refined Palm Oil” with Tariff Item: 15.11.00, a family business that was created with ... -
Caso de estudio: la computación en nube y la transformación digital de la industria bancaria en Perú: evaluando la satisfacción del cliente
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoEn un mundo en donde la evolución tecnológica es exponencial y los clientes exigen individuación y celeridad, los bancos están obligados a transformarse digitalmente si quieren subsistir. La Computación en Nube ofrece ... -
Caso de estudio: los efectos de la crisis financiera internacional en el mediano plazo
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoEl siguiente trabajo de investigación presenta como objetivo principal evaluar la incidencia en el mediano plazo de la crisis financiera, en las economías de Perú y México en el periodo de estudios comprendido entre los ... -
Caso de estudio: modelo econométrico para demanda laboral de profesionales de comunicación y medios digitales y el diseño de una nueva carrera universitaria
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoEl presente informe trata acerca del diseño y formulación de un MODELO ECONOMÉTRICO PARA DEMANDA LABORAL DE PROFESIONALES DE COMUNICACIÓN Y MEDIOS DIGITALES Y EL DISEÑO DE UNA NUEVA CARRERA UNIVERSITARIA empleado en el ... -
Caso de estudio: plan comercial y de marketing para potenciar las exportaciones de la empresa Artest S.A.C.
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoArtest SAC is a Peruvian company, founded in 2011 by Itala Testino, a renowned designer in the fashion world, who has been working in the haute couture sector with luxurious alpaca designs and garments with imported fabrics ... -
Caso de estudio: plan estratégico de la empresa Fabari Consultores SAC
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoLa gestión de los negocios es una actividad cada vez más especializada y que requiere de un gran nivel de compromiso y esfuerzo, pero también de mucho conocimiento técnico y profesional para poder adaptar la empresa a un ... -
Caso de estudio: plan estratégico para la división de tarjetas de crédito de Interbank
(Universidad de Lima, 2023)In this study, the development of Interbank's strategic analysis is observed, taking its credit card division as an analysis approach, all with the objective of making known the current state of the company, its positioning ... -
Caso de estudio: planeamiento estratégico integral de Traditional Trade Audit SAC
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe objective of this professional sufficiency work is to analyze the strategic plan of Traditional Trade Audit, a company specializing in trade marketing point-of-sale auditing and execution. The development is divided ... -
Caso de estudio: planeamiento estratégico para la empresa Reactivos Nacionales S.A. para el periodo 2024 – 2027
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoReactivos Nacionales S.A. (RENASA) is a Peruvian company in the chemical industry with more than 40 years in the market that produces and markets collectors for mineral flotation. The plant is located in Callao and the ... -
Caso de estudio: Programa Nacional de Transporte Urbano Sostenible - Promovilidad
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis study develops a strategic analysis of the National Sustainable Urban Transport Program – Promobility, an entity belonging to the Ministry of Transport and Communications, in order to publicize its situational status ... -
Caso de estudio: Promart Homecenter
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoIn this work, Promart Homecenter will be taken as the research company. Promart belongs to the Home Center sector, its industry being modern retail stores (retail format). This research aims to analyze the company both in ... -
Caso de estudio: propuesta de mejoras para la implementación logística a los jurados electorales especiales en el marco electoral
(Universidad de Lima, 2023)Acceso restringidoIn the present study, a strategic plan has been developed to improve the logistics proposal for the implementation of the JEE. Developed in four chapters in which strategies and solutions will be proposed using tools so ...