Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion
View/ Open
Vasquez_Forero_Cristina_Elizabeth.pdf
(application/pdf: 1.167Mb)
(application/pdf: 1.167Mb)
Date
2019Author(s)
Metadata
Show full item recordAbstract
This analysis is about the company UNIQLO which is part of the Japanese group Fast Retailing. The study will examine the administrative and strategic aspects of this business at a global level, since it is already positioned in several countries. However it will mainly evaluate the different factors that are inherent to UNIQLO’s entrance into the Peruvian market. These factors would translate into its positioning and later success at a local level.
It is important to add that the analysis carried out has highlighted the importance of different decisions that companies must make if they want to reach a place in the mind of the consumer, going from process management and current in the industry, the improvements in them, the implementations that will be developed when referring not only to the aspect as new equipment and systems, but also to the relations that must be established with the associated companies, obtaining advantages for all the parties with the will to obtain and always offer a good final product Se hace referencia a la empresa UNIQLO, del grupo japonés Fast Retailing, de la cual se hará un análisis en ámbitos administrativos y estratégicos no solo a nivel mundial puesto que ya se encuentra ubicada en diversos países sino que principalmente se evaluará los distintos factores que conllevarían su ingreso en el mercado peruano, lo que representaría su posicionamiento y posterior éxito.
Es importante adicionar que con el análisis realizado ha sobresalido y se ha visto la importancia de las diversas decisiones que las distintas empresas deben tomar si quieren alcanzar un lugar en la mente del consumidor, pasando desde el manejo de procesos ya vigentes en la industria, mejoras en los mismos, implementaciones a desarrollar haciendo referencia no solo al aspecto tangible como nuevos equipos y sistemas, sino también a las relaciones que debe establecer con empresas socias logrando ventajas para todas las partes con la finalidad siempre de obtener y ofrecer un buen producto final.
How to cite
Vásquez Forero, C. E. (2019). Sustentación de caso: propuesta de un plan estratégico del ingreso al mercado peruano de una empresa del sector fast fashion (trabajo de suficiencia profesional para optar el título profesional de Licenciado en Administración). Universidad de Lima.Publisher
Universidad de LimaCategory / Subcategory
Ciencias empresariales / AdministraciónSubject
Collections
The following license files are associated with this item: