The Mandatory Nature of Online Learning During COVID-19: A Comparative Study of the Experience of Three Universities
Ver/
Goncharova_The-Mandatory-Nature-of-Online-Learning-During-COVID-19.pdf
(application/pdf: 158.6Kb)
(application/pdf: 158.6Kb)
Fecha
2021Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This paper is devoted to the comparative analysis of three online learning plat forms used by three universities (Dubna State University and Pyatigorsk State University in Russia and University of Campania “Luigi Vanvitelli” in Italy) for the forced adoption of online learning during the COVID-19 pandemic. The advantages, defects and restrictions of each learning platform are analyzed along with the factor of human error and incompetence while
using the platforms. It was found that it was difficult to establish the authorship of the tasks
performed, to check the real attendance and level of involvement during online lectures, and
to ascertain students’ identity without violating laws on personal data and privacy. What is more, the participants of the educational process demonstrated their lack of experience and
technical skills to work with the platforms, and their lack of motivation and self-discipline. In
accordance with the data received and analyzed in this research, a list of recommendations and
technical specifications required is offered. This research is useful for government institutions,
universities, academic staff and students working or planning to start working with online learning instruments. Este artículo está dedicado al análisis comparativo de tres plataformas educativas en línea utilizadas por tres universidades (la Universidad Estatal de Dubná y la Universidad Estatal de Pyatigorsk en Rusia y la Universidad de Campania “Luigi Vanvitelli” en Italia) para la adopción forzosa del aprendizaje en línea durante la pandemia del COVID-19. Se analizan las ventajas, los defectos y las restricciones de cada plataforma educativa junto con el factor de error e incompetencia humana durante el uso de las plataformas. Se comprobó que era difícil establecer la autoría de las tareas realizadas, comprobar la asistencia real y el grado de participación durante las clases en línea y averiguar la identidad de los estudiantes sin violar
las leyes sobre datos personales y privacidad. Además, los participantes del proceso educativo
demostraron la falta de experiencia y habilidades técnicas para trabajar con las plataformas y la
falta de motivación y autodisciplina. De acuerdo con los datos recibidos y analizados en esta
investigación, se ofrece una lista de recomendaciones y especificaciones técnicas necesarias.
Esta investigación es útil para las instituciones gubernamentales, las universidades, el personal
académico y los estudiantes que trabajan o planean empezar a trabajar con instrumentos de
aprendizaje en línea.
Cómo citar
Goncharova, Y., Savchenko, T., Sheveleva, O. & Zubcova, I. (2021). The Mandatory Nature of Online Learning During COVID-19: A Comparative Study of the Experience of Three Universities. En Universidad de Lima (Ed.), Construyendo un mundo inteligente para la sostenibilidad . Actas del III Congreso Internacional de Ingeniería de Sistemas (pp. 97-107), Lima, 17 y 20 de noviembre del 2020. Universidad de Lima, Fondo Editorial.Editor
Universidad de LimaCategoría / Subcategoría
Ciencias sociales / EducaciónTemas
Coleccion(es)
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: