Show simple item record

dc.contributor.advisorLizarzaburu Velasquez, Carlos Enrique
dc.contributor.authorCardenas Mesia, Arantxa De Maria
dc.contributor.authorEscobedo Vilca, Liriam Alexandra
dc.date.accessioned2023-07-25T21:30:46Z
dc.date.available2023-07-25T21:30:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationCardenas Mesia, A. De M. & Escobedo Vilca, L. A. (2023). Campaña de lanzamiento de producto para la bebida energizante Boom Power [Trabajo de suficiencia profesional para optar el Título Profesional de Licenciado en Comunicación, Universidad de Lima]. Repositorio Institucional de la Universidad de Lima. https://hdl.handle.net/20.500.12724/18601es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/18601
dc.description.abstractThe project focuses on the development of the launching campaign of Boom Power, a new brand in the category of energy drinks that is entering the market with a new product that contains maca, guarana, ginseng, theine, caffeine, taurine, and is sweetened with natural yacon extract. The marketing goal of the launching campaign is to achieve 12% market share by the end of the first year of operations. After investigating the national context, the product’s category and the target audience, it was possible to identify the insights of the target audience and see how their lifestyle influences the decision to purchase energy drinks regardless of their socioeconomic level. The target audience has a fast pace of life, prioritizes work over other aspects of their life and, even if they’re stressed, considers such a motivation to work harder. That is why Boom Power was created, an energy drink that revives you and provides the extra energy you need for the moment. The project is divided into three parts: the research carried out for the creation of the brand, the creative proposal of Boom Power and the support of the media plan for the campaign with its respective graphic materialsen_EN
dc.description.abstractEl proyecto se centra en la elaboración de una campaña de lanzamiento de Boom Power, una nueva marca en la categoría de bebidas energizantes que está ingresando al mercado con un nuevo producto que contiene maca, guaraná, ginseng, teína, cafeína, taurina, y está endulzado con extracto natural de yacón. El objetivo de marketing de la campaña de lanzamiento es lograr un 12 % de participación de mercado al término del primer año de operaciones. Tras investigar el contexto nacional, la categoría y el público objetivo, se logró identificar los insights del público objetivo y cómo su estilo de vida influye en la decisión de compra de bebidas energizantes independientemente de su nivel socioeconómico. El público objetivo posee un ritmo de vida acelerado, prioriza el trabajo sobre los demás aspectos de su vida y, aunque sufra de estrés, considera ello una motivación para seguir adelante. Por ello se creó Boom Power, una bebida energizante que te aviva y brinda la energía extra que necesitas para el momento. El proyecto se divide en tres partes: la investigación realizada para la creación de la marca, la propuesta creativa de Boom Power y la sustentación del plan de medios para la campaña con sus respectivos materiales gráficos.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulimaes_PE
dc.sourceUniversidad de Limaes_PE
dc.subjectCampañas publicitariases_PE
dc.subjectBebidas energizanteses_PE
dc.subjectAdvertising campaignsen_EN
dc.subjectEnergy drinksen_EN
dc.subject.classificationComunicación / Publicidad y marketinges_PE
dc.titleCampaña de lanzamiento de producto para la bebida energizante Boom Poweres_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.disciplineComunicaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.es_PE
thesis.degree.levelTítulo Profesionales_PE
dc.type.otherTrabajo de suficiencia profesional
thesis.degree.nameLicenciado en Comunicaciónes_PE
dc.publisher.countryPE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
renati.author.dni70807120
renati.author.dni70149385
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3534-5685
renati.advisor.dni7781151
renati.jurorLazo Rivera, Luis Felipe
renati.jurorLizarzaburu Velasquez, Carlos Enrique
renati.jurorDecaroli Liendo, Rosario Del Carmen
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional*
renati.discipline322026
ulima.cat009


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess