• español
    • English
  • Políticas
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
Ver ítem 
  •   Repositorio Institucional ULima
  • Artículos
  • 4. En conferencias y otros eventos
  • Economía
  • Ver ítem
  •   Repositorio Institucional ULima
  • Artículos
  • 4. En conferencias y otros eventos
  • Economía
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Computational Thinking and Block-Based Programming for Beginning Engineering Students: Systematic Review of the Literature

Thumbnail
Fecha
2021
Autor(es)
Paucar Curasma, Ronald
Villalba-Condori, Klinge Orlando
Jara Jara, Nolan
Quispe LLamoca, Rosa
Cabrera Chávez, Julio Cesar
Ponce-Aranibar, María del Pilar
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
In the article, the authors conduct a systematic review of computational thinking in higher education. For this review, the following research topics were taken into account: computational thinking skills in higher education, programming teaching methods in beginning engineering students, and block-based programming tools in higher education.
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12724/19569
DOI
https://doi.org/10.1109/LACLO54177.2021.00096
Cómo citar
Paucar Curasma, R., Villalba-Condori, K. O., Jara Jara, N., Quispe Llamoca, R., Cabrera Chávez, J. C. & Ponce-Aranibar, M. P. (2021). Computational Thinking and Block-Based Programming for Beginning Engineering Students: Systematic Review of the Literature. In Proceedings of the 6th Latin American Conference on Learning Technologies, LACLO 2021, Arequipa, Peru, October 2021, pp. 530-533. https://doi.org/10.1109/LACLO54177.2021.00096
Editor
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Temas
Pensamiento crítico
Lógica informática
Lógica matemática
Algoritmos computacionales
Estudiantes de ingeniería
Educación superior
Resolución de problemas
Critical thinking
Computer logic
Logic, Symbolic and mathematical
Computer algorithms
Problem-solving
Engineering students
Higher education
Problem-solving
Evento
Proceedings - 2021 16th Latin American Conference on Learning Technologies, LACLO 2021
Coleccion(es)
  • Economía [8]


Contacto: [email protected]

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software
 

 

Listar

Todo el RepositorioComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosTemasAsesoresAutores UlimaTipos de documentoEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosTemasAsesoresAutores UlimaTipos de documento

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Contacto: [email protected]

Todos los derechos reservados. Diseñado por Chimera Software