Show simple item record

dc.contributor.authorThornberry Noriega, Gaby
dc.date.accessioned2016-11-14T15:54:22Z
dc.date.available2016-11-14T15:54:22Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationThornberry, G. (2003). Relación entre motivación de logro y rendimiento académico en alumnos de colegios limeños de diferente gestión. Persona, (6), 197-216. Recuperado de http://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/931/880es_ES
dc.identifier.issn1560-6139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/2150
dc.description.abstractSe construyó una prueba de Motivación de Logro Académico (MLA) para estudiantes de secundaria. Esta prueba fue aplicada a 166 alumnos de Lima. Se encontró que el grado de correlación entre su MLA y el rendimiento académico de los estudiantes, no se ve influenciado por el colegio de procedencia ni por el género. Sin embargo, el nivel de MLA obtenido por los alumnos sí se encuentra afectado por el colegio de procedencia, mas no por el género; mientras que su rendimiento académico está influenciado por ambos. El análisis cualitativo reveló que los alumnos del colegio público presentan una MLA mayor pero su desempeño académico es menor.es_ES
dc.description.abstractThe Academic Achievement Motivation (AAM) test was created for Peruvian secondary students. The AAM was applied to a sample of 166 students. It was found that their school and gender does not influence the degree of correlation between the AAM and the final grades of the students. It was found though, that the level of AAM obtained by the students is affected by the type of school but not by their gender. The level of their AMM, on the other hand, was influenced by the type of school and by their gender. A qualitative analysis showed that students from the public school had higher academic achievement motivation than students from the private school. In addition, the analysis showed that students from the private school obtained higher grades than students from the public school.
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Limaes_ES
dc.relation.urihttp://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/931/880es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceUniversidad de Limaes
dc.sourceRepositorio Institucional Ulimaes
dc.subjectMotivación de logro
dc.subjectEstudiantes de secundaria
dc.subjectAchievement motivation
dc.subjectHigh school students
dc.subject.classificationPsicología / Psicología educativa
dc.subject.classificationCiencias sociales / Educación
dc.titleRelación entre motivación de logro y rendimiento académico en alumnos de colegios limeños de diferente gestiónes_ES
dc.title.alternativeRelation between academic achievement motivation and academic achievement in secondary students from a private and public school in Lima
dc.type.otherArtículo
dc.identifier.journalPersona
dc.publisher.countryPerúes
dc.contributor.studentThornberry Noriega, Gaby (Psicología)


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess