Show simple item record

dc.contributor.advisorPenny De Armero, Rafael
dc.contributor.authorBaldeon Rojas, Joe Anthony
dc.contributor.authorSalazar Valencia, Daniela
dc.date.accessioned2025-08-05T17:24:57Z
dc.date.available2025-08-05T17:24:57Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/23032
dc.description.abstractThis project aims to launch “Empila,” a ready-to-drink alcoholic beverage that offers an innovative blend of modern vodka and the traditional essence of chicha, creating a unique experience within the beverage market. Targeted at socioeconomic segments A and B, Empila appeals to consumers who value a healthy and practical lifestyle. The product is set to launch in October 2025 and will be distributed exclusively through indirect channels in Peru’s main cities: Lima, Arequipa, Chiclayo, Trujillo, and Cusco. The launch strategy seeks to achieve 50% brand recall and 8% market share by the end of 2025, guided by a bold yet achievable positioning and communication plan. Based on thorough market research, a graphic identity was developed to reflect the product’s essence, alongside an integrated advertising campaign. This campaign includes the creation of a compelling creative concept, a master ad piece, and a strategic media plan designed to maximize brand visibility and engagement across both digital and traditional platforms.en_EN
dc.description.abstractEl presente trabajo tiene como objetivo el lanzamiento al mercado de la bebida alcohólica lista para tomar “Empila”, una propuesta innovadora que fusiona la modernidad del vodka con el toque tradicional de la chicha, ofreciendo así una experiencia única en el sector de bebidas. Empila, está dirigido al segmento de consumidores del nivel socioeconómico A y B, los cuales están interesados en el estilo de vida saludable y práctica. El producto será lanzado en octubre de 2025 y se comercializará exclusivamente a través del canal indirecto en las principales ciudades del país: Lima, Arequipa, Chiclayo, Trujillo y Cusco. La estrategia de lanzamiento se fundamenta en alcanzar una recordación de marca del 50% y una participación del 8% en el mercado al finalizar 2025, estableciendo un ambicioso pero realista plan de posicionamiento y comunicación. A partir de estos estudios se elaboró una identidad gráfica coherente con la esencia del producto, y se diseñó una campaña publicitaria integral que abarca desde el desarrollo del concepto creativo y la pieza madre, hasta un plan de medios estratégico orientado a maximizar la visibilidad y el engagement de la marca en diversos canales digitales y tradicionales.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectBebidas alcohólicases_PE
dc.subjectCampañas publicitariases_PE
dc.titleCampaña de lanzamiento para la marca de bebidas alcohólicas RTD "Empila"es_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.levelTítulo profesional
thesis.degree.disciplineComunicaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación
dc.publisher.countryPE
dc.type.otherTrabajo de suficiencia profesional
thesis.degree.nameLicenciado en Comunicación
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0009-0002-6530-8711
renati.discipline322026
dc.identifier.isni0000000121541816
renati.author.dni61075718
renati.author.dni770434826
renati.levelhttps://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.advisor.dni40561845
renati.jurorPendiente
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional*
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
ulima.catOI


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess