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Mostrando ítems 1-10 de 21
'No, auntie, that's false': Challenges and resources of female baby boomers dealing with fake news on Facebook
(First Monday, 2023)
Acceso abierto
The spread of fake news on social media networks is on the rise, prompting a special interest in identification and coping skills among news consumers so that they can filter out misleading information. Studies suggest ...
Post-truth of Female Empowerment in the Fake News of Peruvian Reality Shows
(Springer, 2022)
Acceso restringido
This study investigates the fake news generated from the content of the reality television format in Peru. This format, by mixing informational or reality elements with fictional elements, contributes to misinformation ...
Conservadores en TikTok: polarización social en el Perú
(Fundación para la investigacion social avanzada, 2022)
Acceso abierto
El infoentretenimiento de TikTok expone a sus usuarios/usuarias a contenidos perturbadores e hirientes emitidos principalmente por grupos conservadores. Esta investigación analizó los usos políticos ...
Omegaverse o la forja de un universo fanfiction
(Universidad de Lima, 2022)
Acceso abierto
Se explora el Omegaverse, un universo ficcional creado y desarrollado por fans y escritores amateurs que, lejos de la lógica de producción y los cálculos del negocio, ha llegado a interesar a un sector de la ...
Investigación académica de la comunicación: un balance de la investigación en comunicación en la Universidad de Lima (2016-2021)
(Universidad de Lima, 2022)
Acceso abierto
Se conoce poco sobre las características de la investigación contemporánea sobre comunicación en América Latina y, en particular, en el Perú. Los estudios existentes dan cuenta del impacto que han tenido las actuales ...
Methodological approaches for the study of the country brand: The case of Peru and perception in Germany
(IEEE Computer Society, 2021)
Acceso restringido
The country brand, in practical terms, can be understood as a branding technique applied to a territory or geographic region in order to achieve a competitive position on a global scale. In this paper, a methodology is ...
Data on gender representation in food and beverage print advertisements found in corner stores from Guatemala and Peru
(BioMed Central, 2021)
Acceso abierto
Data on gender representation in food and beverage advertisements may allow for a better understanding of how the food industry is targeting different audiences based on gender. Nonetheless, scant research on food and ...
Regímenes de corporeidad y producción de sentido en el discurso visual de Bolsonaro: exploraciones sociosemióticas
(Universidad de Guadalajara, 2021)
Acceso abierto
El objetivo de este artículo es analizar, desde la perspectiva de la semiótica discursiva, las estrategias de figurativización del cuerpo de Jair Bolsonaro en su perfil de Instagram. Para este análisis hemos considerado, ...
A technique to analize populist discourse: The Peruvian case
(IEEE Computer Society, 2021)
Acceso restringido
There are different techniques that have been evaluated to identify whether a political discourse is populist or not. This research analyzes the debates in the plenary session of the Peruvian Congress during the first ...
Influencers in quarantine: Adaptation of their contents and production formats
(IEEE Computer Society, 2021)
Acceso restringido
This paper describes the changes in the content and production formats of Peruvian influencers in the context of the COVID-19 pandemic. Based on semi-structured interviews it was found that the process of adaptation was ...