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Mostrando ítems 10-29 de 103
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Análisis del servicio especializado de baño y corte canino para aumentar la demanda a través de camionetas adaptadas dirigido al NSE A y B en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoHoy en día en cuidado hacia las mascotas se ha ido incrementando a nivel mundial, a raíz de esto, cada año más hogares limeños optan por tener un perro como mascota. Definiendo un presupuesto destinado a cubrir sus ... -
Análisis e implementación de la fidelización de clientes mediante la aplicación de inbound marketing y CRM del centro de entrenamiento funcional RG Fitness
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoThis research’s suggests to demonstrate the increase in the percentage of customer satisfaction based on the use of inbound marketing techniques to draw and increase the number of customers (to draw the target audience of ... -
Análisis e implementación del Marketing Digital en la fidelización de clientes mediante el Community Manager en empresas del sector fitness en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2023)Acceso abiertoThe purpose of this research is to demonstrate the importance of Digital Marketing, applied through the Community Manager, with the aim of achieving customer loyalty in companies in the fitness sector; through its social ... -
Análisis estratégico hacia el posicionamiento en el mercado de productos saludables proteicos en Lima Metropolitana. Caso Moringa
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis study analyzes the factors that influence the market for healthy products in Metropolitan Lima, proposing alternatives to achieve a strategic position through Porter's forces applied to the moringa, which is a tree ... -
Aplicación del marketing digital y su relación con la rentabilidad de la empresa Casa Bella
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe objective of the research was to determine the influence of the application of Digital Marketing on the profitability of the Casa Bella company. The methodology used was based on a mixed approach study due to the ... -
Caso de estudio Colegio Peruano Chino Juan XXIII: influencia de los factores educativos y sociales en el perfil emprendedor de los alumnos
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe present investigation is based on the factors that influence the entrepreneurship of the 4th and 5th year students of the secondary level of the Colegio Peruano Chino Juan XXIII, for which a quantitative study has been ... -
Caso de estudio: Factores que determinan la rotación del personal en los centros de atención al cliente en una empresa de telecomunicaciones
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoIn this work, we seek to propose solutions and recommendations about the impact generated by the dimensions that influence staff turnover in the telecommunications company. Based on research tools, such as the employee ... -
Clima organizacional y motivación laboral de una organización pública de la Región Ucayali
(Universidad de Lima, 2024)Acceso abiertoDe acuerdo a Achote et al. (2022), la investigación del clima organizacional en las empresas es fundamental, ya que, si se aplica de forma adecuada, contribuye en la mejora de la salud mental, rendimiento y motivación de ... -
¿Cómo mejorar la eficacia comercial de los restaurantes de comida rápida en la ciudad de Lima?
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe current investigation attempts to demonstrate how to improve the commercial efficiency of a fast food company, this being measured in terms of sales levels. Two variables that potentially contribute to the aforementioned ... -
¿Cómo mejorar la eficacia del ecommerce en tiendas por departamento en Perú?
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoWithin the framework of the technological evolution that the business world is going through today, the retail war has moved to a new field: virtual stores or ecommerce. Despite this new situation, there are still many ... -
La cultura organizacional y su impacto en el compromiso laboral en tiempos de pandemia de los colaboradores de la división empresas en Rímac Seguros
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoWhen addressing the concept of organizational culture, it is understood that it refers to the relationship between individual values and those of the organization, where both have certain expectations regarding the other; ... -
¿De qué manera podrían las empresas del segmento B2B incrementar la efectividad de sus acciones de comunicación y marketing?
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoShould business and marketing be segmented into B2B or B2C? This question is key because it will support the way a company will analyze its environment and design its marketing strategies, if it even uses one. This being ... -
Determinación de las dificultades que tienen los clientes en la elección de tiendas de autopartes en Lima Metropolitana en el Año 2020
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe research raises the difficulty that customers have for choosing stores in the spare parts market, which may be motivated by different drivers which we want to know in the development of the study. Despite of the fact ... -
Diferencias entre los factores de satisfacción laboral de los trabajadores de la generación x & y de una entidad del sector público (SUNAT).
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoCurrently, job satisfaction has been and continues to be one of the main topics of interest for companies and employees. A satisfied employee has a positive impact on the organization's objectives, productivity, as well ... -
El disco de vinilo en lima: factores de éxito en el relanzamiento de un producto antiguo en la era digital
(Universidad de Lima, 2020)Acceso abiertoIn the following research work, the four most important factors thoroughly analyzed so that an old product can be relaunched at a different time and succeed. For this, a survey was applied in which 50 people dedicated to ... -
Efectos del marketing de contenidos y políticas de precios en la eficacia del canal online de la empresa “Hera”
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThis research begins by explaining, in the first chapter, the complexity of the problem of how to improve the effectiveness of the online channel in the commercialization of the Hera company, which belongs to the personal ... -
El empoderamiento estructural y su relación con el bienestar laboral de la empresa Bafing S.A.C durante la pandemia del COVID -19, año 2021
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThe objective of this work is to determine if there is a relationship between Structural Empowerment and Labor Well-being of the employees at Bafing S.A.C company, during the pandemic. A quantitative descriptive correlational ... -
Estrategia de asociatividad para la comercialización de cacao en los distritos de Lamas y Chazuta de la región de San Martín
(Universidad de Lima, 2021)Acceso abiertoThe associativity as a development mechanism to improve the lifestyle of farmers is a strategy that not only benefits this economic group, but also the community as a whole. This research aims to document the benefits of ... -
Estrategias de posicionamiento de marca para la perdurabilidad empresarial de startups en Lima Metropolitana
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoEl mundo empresarial ha venido cambiando y se está renovando con el pasar del tiempo. Cada vez son más las personas que optan por un emprendimiento dejando de lado su trabajo y buscando crear su propia empresa. Dentro de ... -
Estrategias para desarrollar la experiencia y el consumo del turismo millennial en Lima
(Universidad de Lima, 2022)Acceso abiertoThis research has been developed to identify the main strategies that should be implemented to improve the experience and consumption of millennial tourists in the city of Lima, Peru. In that sense, the line of research ...