Show simple item record

dc.contributor.advisorMatsuura Sonoda, Alberto
dc.contributor.authorOsorio Bazan, Jose Ramon
dc.date.accessioned2020-08-07T21:19:34Z
dc.date.available2020-08-07T21:19:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationOsorio Bazan, J. R. (2020). Los “Youtubers” como modalidad emergente de producción audiovisual en el Perú (tesis para optar el título profesional de Licenciado en Comunicación). Universidad de Lima.es_PE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12724/11301
dc.description.abstractThe purpose of this research was to analyze youtubers as an emerging modality of audiovisual production in Peru. For this, we worked on the basis of the qualitative approach. The study sample was composed of an audiovisual producer, a digital media analyst and three Peruvian youtubers; the interview guide was used as an instrument for data collection. Regarding the conclusions, it is highlighted how digital media follow the same stages of production as traditional media, but in a less rigid and professional way; thus, incipient economic results are obtained for the first group. However, the interactivity that brings the digital platforms and the preference of the young target towards it, has forced the traditional media to transform and adapt progressively; and Peru has not been oblivious to that situation.en_EN
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo general analizar a los youtubers como modalidad emergente de producción audiovisual en el Perú. Para ello, se trabajó sobre la base del enfoque cualitativo. La muestra del estudio estuvo compuesta por un productor audiovisual, un analista de medios digitales y tres youtubers peruanos; como instrumento de recolección de datos, se utilizó la guía de entrevista. En cuanto a las conclusiones, se destaca cómo los medios digitales siguen las mismas etapas de producción que los medios tradicionales, pero de forma menos rígida y profesional; es así que se obtienen resultados económicos incipientes para el primer grupo. Sin embargo, la interactividad del medio digital y la preferencia del público joven hacia este, ha obligado a los medios tradicionales a transformarse y adaptarse progresivamente; y Perú no ha sido ajeno a esa situación.es_PE
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Lima
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceRepositorio Institucional - Ulimaes_PE
dc.sourceUniversidad de Limaes_PE
dc.subjectYouTube (Electronic resource)en_EN
dc.subjectAudiovisual communicationen_EN
dc.subjectYouTube (Recurso electrónico)es_PE
dc.subjectComunicación audiovisuales_PE
dc.subject.classificationComunicación / Gestión y realización audiovisuales_PE
dc.titleLos “Youtubers” como modalidad emergente de producción audiovisual en el Perúes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
thesis.degree.disciplineComunicaciónes_PE
thesis.degree.grantorUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación.es_PE
thesis.degree.levelTítulo profesionales_PE
thesis.degree.nameLicenciado en Comunicaciónes_PE
dc.publisher.countryPE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.26439/ulima.tesis/11301
renati.author.dni46510681
renati.advisor.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1217-4166
renati.advisor.dni10797416
renati.jurorLeón Kanashiro, Laura
renati.jurorPerales Linares, Vanessa
renati.jurorMatsuura Sonoda, Alberto
renati.levelhttp://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesional*
renati.typehttps://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis*
renati.discipline322026
ulima.catOI


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess